سه‌شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۹
محمود دولت آبادی در هفته کتابخوانی وین

محمود دولت آبادی نویسنده برجسته کشورمان امروز سه شنبه 19 نوامبر (28 آبان) در ساعت 19 به وقت محلی وین با حضور در کتابخانه مرکزی این شهر به روخوانی کتابش می‌پردازد._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری اتریش، دولت‌آبادی که به تازگی جایزه ادبی یان میخاییلسکی سوییس را کسب کرده، در جریان حضورش در برنامه امروز به معرفی و خواندن رمان 180 صفحه‌ای «سلوک» که با عنوان «نیلوفر» در ماه سپتامبر در انتشارات آلمانی یونیونز منتشر شده خواهد پرداخت.

در این مراسم که حضور در آن رایگان است فرانسیسکا آگوستاین از نشریه زوددویچه سایتونگ به بحث و گفتگو با دولت آبادی و بهمن نیرومند مترجم آلمانی آثار وی خواهد پرداخت.

انتشارات یونیونز در مورد داستان رمان «نیلوفر» آورده است: این پیرمردی که با یک بارانی سبز رنگ در خیابان های یک شهر اروپایی سرگردان است چه کسی است؟ او در کافه‌ای می‌نشیند، یک دفترچه یادداشت را از جیبش بیرون می‌کشد و شروع به خواندن و نوشتن می‌کند. او تلاش می‌کند تا خاطراتش از نیلوفر را تحت کنترل درآورد. نیلوفر یک روز چون یک کبوتر نزد او آمد و به سادگی روی نیمکت پارک در کنارش نشست. احساس اسرارآمیز عشقی قدیمی و دوستی این دو را به یکدیگر پیوند زد. او در برق چشمان این زن دیگربار زندگی را یافت. فقط و فقط نیلوفر توانست سکوت او را بشکند. چرا او دوباره نیلوفر را از دست داد؟

هفته کتابخوانی وین شب گذشته 18 نوامبر (27 آبان) با حضور فردیناند فون شیراخ نویسنده شناخته شده آلمانی در شهرداری وین افتتاح شد. شیراخ در این مراسم به روخوانی از تازه‌ترین رمانش با عنوان «ممنوع» پرداخت و پس از پایان کتابخوانی در مورد این کتاب به بحث و گفتگو با نادیا برنهارد مجری رادیو اتریش نشست.

همچنین گرالد شانتین رییس اتحادیه مرکزی کتابفروشی های اتریش در نطق خوشامدگویی خود اظهار داشت: ما بر این عقیده‌ایم که کتاب ها چه بسا بیشتر از هر زمان دیگری در دنیای ما که از مفاهیم لبریز شده، از اهمیت سیاسی اجتماعی برخوردار هستند.از اینرو ما در هفته‌های آتی در نظر داریم تا باز هم به تصمیم گیرندگان عرصه سیاست نشان دهیم که داشتن سیاستی فعال در عرصه کتاب طی سال های اخیر تا چه حد حائز اهمیت است.

هفته کتابخوانی تا یکشنبه 24 نوامبر (3 آذر) ادامه دارد و بازدید کنندگان می توانند از میان برنامه های مختلف آن بخش های مورد علاقه خود را انتخاب کنند. از جمله میهمانان این جشن می‌توان به لئون دوینتر، پراولو انکوییست، ویکتور یاروفیو، تانیا مالیاراشتوک، بریگیته کروناوئر، کلمنس میر، پتر اشتام، دیوید شالکو، پتر هنیش، آستروفرد و نادینه کگل اشاره کرد.

همچنین چهارشنبه شب 20 نوامبر (29 آبان) ساعت 19 به وقت محلی مراسم افتتاحیه نمایشگاه بین‌الملی کتاب وین 2013 برگزار خواهد شد و طی آن سیبل لویچاروف نویسنده آلمانی برنده جایزه گئورگ بوشنر 2013 به بحث در مورد «آینده کتابخوانی» خواهد پرداخت. این نمایشگاه با حضور بیش از 300 نویسنده و غرفه دار جوان و موفق نگاهی جامع به همه عناوین تازه انتشار یافته فصل پاییز در بخش های داستانی، غیر داستانی، کودک و نوجوان، کتاب شنیداری و آشپزی خواهد داشت. نمایشگاه کتاب وین 24 نوامبر (3 آذر) به کار خود پایان خواهد داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها