یکشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۶
شهرداری تهران دست‌پُر میزبان هفته کتاب شد

شهرداری تهران در بیست و یکمین دوره هفته کتاب برنامه‌های متعدد و جامعی در حوزه کتاب و کتابخوانی طراحی کرده است که از آن میان می‌توان راه‌اندازی مجدد کتاب شهر و استفاده از سامانه تلفنی 137 برای تحویل کتاب را عنوان کرد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، شهرداری تهران چهار برنامه ستادی با عنوان «تکمیل و راه‌اندازی بانک کتاب گویا»، «افتتاح سه کتابخانه مشارکتی و تخصصی»، «راه‌اندازی مجدد کتاب شهر» و «تجهیز 10 کتابخانه اصلی به منابع کودک» در هفته کتاب طرح‌ریزی کرده است.

این سازمان 9 ویژه برنامه دیگر در این ایام دارد که از آن میان می‌توان افتتاح فروشگاه کتاب رازی و مرکز مشارکت‌ها و تخفیف عضویت در 80 کتابخانه‌های سازمان شهرداری را نام برد.

برگزاری ششمین دوره کتابیار، برگزاری هشتمین دوره مسابقات تخصصی سراسری، امضای تفاهمنامه همکاری با کتابخانه مرکزی، تفاهمنامه همکاری با بزرگترین کتابخانه مجازی و تولید محصول در قالب تیرک مطالعه، درخت مطالعه و نقشه کتابخانه، از دیگر برنامه‌های این هفته‌اند.

شهرداری تهران امکانات ویژه‌ای برای دریافت کتاب از شهروندان تهران از طریق سامانه 137 فراهم کرده است. بر اساس این طرح عموم شهروندان می‌توانند کتاب‌هایی که دیگر به آن‌ها نیازی ندارند از طریق تماس با این سامانه به دست افرادی برسانند که به کتاب احتیاج دارند. شهرداری تهران علاوه بر کتاب، سایر اقلام مورد نیاز گروه‌های نیازمند که از قبل آن‌ها را شناسایی کرده از این طریق در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.

یازدهمین دوره «نمایشگاه یاد یار مهربان» نیز با همکاری شهرداری تهران، وزارت آموزش و پرورش و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در هفته کتاب برگزار می‌شود. تمامی کتابخانه‌های مدارس، کتابخانه‌های عمومی و حوزه‌های علمیه بر اساس بودجه تعیین شده، آثار مورد نیاز خود را از این نمایشگاه هدیه می‌گیرند.

بیست و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «کتاب، آینه فرهنگ و فرزانگی» از 25 آبانماه آغاز و تا دوم آذرماه در سراسر کشور برپا است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط