سه‌شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۸
«مرور سریع بیماری‌ها در زنان و مامایی» خواندنی شد

ویراست دوم کتاب «مرور سریع بیماری‌ها در زنان و مامایی» تالیف میشا مور با همکاری جین لام و آدام آرکی از سوی انتشارات تیمورزاده به چاپ رسید.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، این کتاب به همت معصومه محمد‌آهاری، جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی به فارسی برگردانده شده است.

در این کتاب چهار بخشی، موضوعاتی چون مامایی، زنان، روش‌ها و الحاقات از سوی نویسندگان مورد بررسی قرار گرفته است.  

کبد چرب بارداری، آمبولی مایع آمنیوتیک، بیماری قلبی در بارداری، صرع در بارداری، زجر جنین به هنگام زایمان، عفونت‌ها در حاملگی و مرگ داخل رحمی از  موضوعات مورد بحث نویسندگان کتاب در بخش نخست است.

در بخش دوم کتاب مباحثی چون کیست، خونریزی رحمی ناشی از اختلال عملکرد و دیس‌پارونی و آندرومتریت را برای آگاهی زنان تشریح شده و در ادامه نیز مواردی مانند استفراغ‌های شدید بارداری و نازایی و سندرم پیش از قاعدگی مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

بخش سوم کتاب، به روش‌ها پرداخته است. برش سزارین، اپی‌دورال و چرخش خارجی سر در کنار لاپاراسکوپی در زنان از جمله مواردی است که در این بخش از کتاب مطرح شده‌اند. 

در بخش پایانی کتاب با عنوان «الحاقات» نیز معاینه مامایی، معاینه زنان و تغییرات فیزیولوژیک در بارداری و احیا نوزاد بررسی شده است.

باتوجه به مباحث مطرح شده در کتاب، دانشجویان رشته‌های مامایی و زنان مخاطبان اصلی این کتابند.

ویراست دوم کتاب «مرور سریع بیماری‌ها در زنان و مامایی» با شمارگان دو ‌هزار نسخه، در 180 صفحه، به بهای 9 هزار و 800 تومان از سوی انتشارات تیمور‌زاده منتشر شده است.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها