پنجشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۹
«فرهنگنامه اسارت و آزادگان» حمایت مادی و معنوی می‌شود

سردار بهمن کارگر، رییس بنیاد حفظ آثار با بیان این‌که فرض خوش‌بینانه این است که تاکنون تنها پنج‌درصد کار فرهنگی در زمینه دفاع مقدس انجام شده است، گفت: این بنیاد در آینده از نظر مادی و معنوی «فرهنگنامه اسارت و آزادگان» را حمایت می‌کند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، سردار بهمن کارگر، رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در حاشیه رونمایی از مجموعه 80 جلدی «فرهنگنامه اسارت و آزادگان» که صبح امروز، یازدهم مهرماه 92 در تالار وحدت برگزار شد، به خبرنگاران گفت: سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس به تازگی تشکیل شده و قرار است در زمینه نشر اقدام‌های سازنده‌ای انجام بدهد. این سازمان سال آینده(1393) با انتشار فراخوانی، جشنواره کتاب دفاع مقدس را برگزار می‌کند.

وی در باره زمان انتشار فراخوان این جشنواره اظهار کرد: به احتمال زیاد، فراخوان این جشنواره تا یک ماه دیگر (آبان‌ماه) منتشر می‌شود و گلعلی بابایی دبیر این جایزه خواهد بود.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس صرف‌نظر کردن از هزینه برای موارد غیر ضروری و بهره‌گیری از این بودجه‌ها برای انتشار کتاب را ارزشمند دانست و افزود: البته این به معنای نداشتن مساله بودجه‌ای نیست ولی این‌ مساله تا آن حد نیست که بخواهیم از برگزاری جشنواره کتاب دفاع مقدس، صرف نظر کنیم.

کارگر درباره دیگر فعالیت‌هایی که بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با راه‌اندازی سازمان هنری و ادبی در دست انجام دارد گفت: ایجاد روابط بین‌المللی از اهداف بنیاد حفظ آثار است. بر این اساس، انجام فعالیت‌های برون‌مرزی، به ویژه در کشورهایی که بیداری اسلامی در آن‌ها رخ داده است، در دستور کار قرار دارد. در این زمینه به موضوع‌هایی چون مبارزات مردم فلسطین در غزه و شرایط امروز سوریه توجه می‌کنیم. نشر ارزش‌های دفاع مقدس در لبنان و غزه از دغدغه‌های بنیاد است.

وی افزود: اگر نگاه خوش‌بینانه داشته باشیم، تاکنون تنها پنج‌درصد در زمنیه دفاع مقدس کار فرهنگی انجام داده‌ایم. راه‌اندازی نهضت ترجمه را به صورت جدی دنبال می‌کنیم و در این زمینه علاوه بر ترجمه آثار مکتوب، ترجمه سریال‌ها و تولیدات نمایشی هم به زبان‌های انگلیسی، عربی و اردو مورد توجه قرار دارند. همچنین پیشنهادی در زمینه ترجمه آثار به زبان روسی برای حوزه قفقاز هم داشته‌ایم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این بنیاد از «فرهنگ‌نامه اسارت و آزادگان» حمایت خواهد کرد؟ گفت: بر اساس اطلاعات من شروع این کار با حمایت ستاد کل نیرو‌های مسلح انجام شد و این ستاد در زمینه اطلاع‌رسانی حمایت‌هایی برای انتشار این مجموعه داشته است. البته بنیاد حفظ آثار در آینده از نظر مادی و معنوی فرهنگنامه اسارت و آزادگان را حمایت می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط