شنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۷
«اخوان‌المسلمین چه می‌گویند و چه می‌خواهند» در نمايشگاه فرانكفورت

موسسه بوستان کتاب سه اثر از مجموعه تولیدات خود را با عنوان «اخوان‌المسلمین چه می‌گویند و چه می‌خواهند»، «سیر تحول کتاب مقدس» و « حدیث آفتاب» روانه نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت می‌کند./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از روابط عمومی موسسه بوستان کتاب، «حدیث آفتاب» اثری از مرتضی یقینی‌‌پور است که با استناد به نظریه ولایت فقیه، رهبری حکومت اسلامی در عصر غیبت امام عصر(عج) را از آن فرزانگانی می‌داند که در سه حوزه مهم و کلیدی «فقاهت»، «سیاست» و «اخلاق» از بزرگان و برگزیدگان باشند. «حدیث آفتاب» می‌کوشد با استناد به منابع معتبر گوشه‌هایی از زندگانی فقهی، سیاسی و اخلاقی رهبر معظم انقلاب اسلامی را بازگو کند.

کتاب «اخوان‌المسلمین چه می‌گویند و چه می‌خواهند؟» تالیف سیدهادی خسروشاهی ضمن بررسی حرکت‌های اسلامی کشورهای عربی با عنوان «بیداری اسلامی» یا «بهار عربی» به ریشه‌یابی این حرکت‌ها، احزاب و شخصیت‌های آن‌ها می‌پردازد.

«سیر تحول کتاب مقدس» نوشته دکتر محمد شمس سومین اثر این مجموعه است و بیان می‌کند که کتاب مقدس یکی از پرنفوذترین، تاثیرگذارترین و پرشمارگان‌ترین کتاب‌ها در طول تاریخ بشر بوده است؛ به طوری که همه یا بخش‌هایی از آن به بیش از 90 درصد از زبان‌های دنیا ترجمه و آثار فراوانی نیز درباره آن نوشته شده است.

نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت به مدت پنج روز در ماه اکتبر در مرکز نمایشگاهی شهر فرانکفورت آلمان برگزار می‌شود.

در طول برگزاری نمایشگاه، حدود هفت هزار ناشر، از بیش از 100 کشور جهان حضور دارند. 

از سال 1994 هر سال این نمایشگاه برگزار می‌شود. سه روز نخست نمایشگاه کتاب فرانکفورت به بازدیدکنندگان تجاری (متخصصان صنعت چاپ و نشر) اختصاص دارد و دو روز آخر به روی بازدیدکنندگان عام گشوده می‌شود. 

همه‌ساله، نویسندگان، نمایندگان عرصه نشر و شرکت‌های چندرسانه‌ای از سراسر جهان، برای مذاکره و تعامل در راستای دست یافتن به حقوق نشر و مجوز انتشار بین‌المللی در نمایشگاه کتاب فرانکفورت شرکت می‌کنند. از این رو، نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت به دلیل میزان بالای تبادلات و معاملات (تجارت نشر) یکی از مهم‌ترین نمایشگاه‌های کتاب جهان محسوب می‌شود. 

در نمایشگاه کتاب فرانکفورت هر سال یک کشور به عنوان میهمان ویژه شرکت می‌کند و می‌تواند بخش‌های گوناگون ادبیاتش را با بهره‌گیری از فضای خاص نشر معرفی کند، میهمان امسال، کشور برزیل است.

شصت‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت از هفدهم تا بیست‌ویکم مهرماه سال 1392 در كشور آلمان برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط