شنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۰
الهیات نخستین فیلسوفان یونانی کتاب شد

انتشارات حکمت به‌تازگی کتابی را با عنوان الهیات نخستین فیلسوفان یونان منتشر کرده است که در آن، دیدگاه فلاسفه یونان در باره الهیات بحث و بررسی شده است./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، کتاب الهیات نخستین فیلسوفان یونان، ترجمه‌ای از عنوان اصلی  «The Theology of the Early Greek Philophers» است.

 ورنر یگر، نویسنده این اثر، مباحث متعددی را در این مجموعه تحلیل کرده که از جمله آن‌ها می‌توان به الهیات متفکران یونانی، الهیات طبیعت‌شناسان میلتوس، تئوگونی‌های مرسوم به ارفئه‌ای،‌ منشا آموزه الوهی بودن نفس،‌ سر وجود نزد پارمنیدس،‌ هراکلیت و امپدکلس اشاره کرد.

همچنین «اندیشمندان غایت‌انگار: آناکساگوراس و دیوگنس»، «نظریه‌هایی در باب سرشت و خاستگاه دین» عنوان دو سرفصل پایانی این کتابند.

بر اساس مقدمه‌ مترجم این اثر، کتاب الهیات نخستین فیلسوفان یونان، مجموعه سخنرانی‌هایی است که «ورنر یگر» در عنوان سخنرانی‌های گیفورد طی سال‌های 1936 و 1037 در دانشگاه شیکاگو ایراد کرد.

موضوع این سخنرانی‌ها الهیات نخستین فیلسوفان یونان است. چند دهه پیش از آن،‌ «ادوارد کِرد» اثر بسیار مهمی را با عنوان تطور الهیات در فیلسوفان یونان نگاشت که به تحقیق و مطالعه در باب اندیشه دینی یونان از افلاطون تا افلوطین می‌پرداخت، اما «یگر» با این شعار که اندیشه‌های فلسفی درباره الوهیت را باید در خلال آرای اندیشمندان پیش از افلاطون یعنی در همان سرآغازها جستجو کرد، ‌محور سخنرانی‌هایش را به موضوع الهیات در دوره پیش‌سقراطی، ‌یعنی دوران ماقبل سقراط و افلاطون محدود کرد.

 کتاب الهیات نخستین فیلسوفان یونان با شمارگان 500 نسخه در 423 صفحه، و به قیمت 210 هزار ریال نخستین چاپ خود را در سال 1392 به همت انتشارات حکمت تجربه می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط