جمعه ۱۵ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۰
انتشار جستاری در ادعیه رضویه

کتاب «جستاری در ادعیه رضویه با تکیه بر الصحیفه الرضوی الجامعة» تالیف جمعی از نویسندگان است که به همت مرتضی سلمان‌نژاد از سوی انتشارات دانشگاه امام صادق(ع)، پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیرخانه دایمی جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) روانه بازار نشر شده است._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، یکی از مهم‌ترین منابعی که آموزه‌های اصیل اهل بیت(ع) را در خود جای داده است، ادعیه ماثور از ایشان است. از مجموعه‌های ارزشمندی که ادعیه ماثور امامان معصوم(ع) را در خود گرد آورده، الصحیفة الرضویة است که دعاهای منقول از امام رضا(ع) و امامان پس از آن حضرت(ع) را دربر می‌گیرد. این اثر به همت آیت‌الله سیدمحمدباقر موحد ابطحی گردآوری شده است.

کتاب «جستاری در ادعیه رضویه با تکیه بر الصحیفه الرضوی الجامعة» حاصل مجموعه مقالاتی دربرگیرنده پژوهش جمعی از استادان رشته الهیات و معارف اسلامی است و همچنین کوششی برای معرفی ابعاد گوناگون کتاب الصحیفة الرضویة به شمار می‌آید. 
 
کتاب «جستاری در ادعیه رضویه با تکیه بر الصحیفه الرضوی الجامعة» در 25 فصل به مطالبی با عنوان‌های «اعتبارسنجی منابع و اسناد ادعیه رضوی در کتاب الصحیفه الرضوی الجامعة»، «تحلیل محتوای ادعیه رضویه»، «تحلیل محتوای ادعیه رضویه»، «صحیفه سجادیه و صحیفه رضویه در آینه تطبیق»، «مفهوم زیارت و جایگاه آن در فرهنگ اسلامی»، «ادیان و فرق در صحیفه رضویه»، «وحدت امت با محوریت سنت نبوی در ادعیه رضوی»، «معارف توحیدی در صحیفه رضویه و زیارت امام رضا(ع)»، «در صحیفه رضویه» و «امامت در الصحیفه الرضویة الجامعة» اشاره دارد.

همچنین برخی فصل‌های دیگر این اثر به موضوعاتی نظیر «فضایل و رذایل معرفتی»، «کاربرد آیات قرآن در ادعیه صحیفه رضویه»، «جایگاه و فلسفه زیارت قبور در آیات و روایات»، «گونه‌شناسی توسل در الصحیفه الرضوی الجامعة»، «معناشناسی مفهوم "فَرَج" در ادعیه ابی‌الحسن الرضا(ع) مبتنی بر متن الصحیفه الرضوی الجامعة»، «بازتاب شرایط سیاسی ـ اجتماعی در ادعیه رضویة» ‌و «تخلق به اخلاق الهی در ادعیه صحیفة الرضویة» می‌پردازد.

نخستین چاپ کتاب «جستاری در ادعیه رضویه با تکیه بر الصحیفه الرضوی الجامعة» با شمارگان یک هزار نسخه، در 724 صفحه به بهای 225 هزار ريال به تازگی راهی بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط