پنجشنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۰
بررسی کرامت انسان در فرایند اجتهاد

کتاب «کرامت انسان در فقه و حقوق اسلامی» را حسین حقیقت‌پور با همکاری علمی حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن حائری و احسان علی‌اکبری بابوکانی نوشته است._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اثر حاضر در هفت فصل به مباحثی نظیر کلیات، بررسی مفهوم کرامت انسان از دیدگاه نظام حقوق اسلام، کرامت انسانی،‌ کرامت الهی، کرامت عرفی ـ‌ اجتماعی و مفهوم هتک حرمت می‌پردازد.

همچنین مخاطبان کتاب «کرامت انسان در فقه و حقوق اسلامی» با مضامینی مانند شناخت مفهوم کرامت،‌ کرامت مومنان در مقابل اثبات، آیات و روایات، سیره متشرعه،‌ یادداشت‌ها، ادله مطلوبیت حفظ کرامت عرفی و بررسی چند فتوا در باب کرامت عرفی آشنا می‌شوند. 

مباحث این کتاب به طور کلی در دو بخش قابل ارایه‌اند. بخش نخست، عهده‌دار بحث موضوعی قضیه و بخش دوم، عهده‌دار بررسی محمول آن است، به این معنا که در نخستین بخش به پرسش‌های پیش‌رو پاسخ گفته می‌شود و در دومین بخش آن، سخن از کرمت انسان به میان می‌آید که منشا نفی و اثبات در احکام و قوانین الهی است، میزانی که می‌تواند اصل و ویژگی‌های دخالت این مفهوم را در فرایند استحصال حکم شرعی بررسی کند.

نخستین چاپ کتاب کرامت انسان در فقه و حقوق اسلامی با شمارگان یک هزار نسخه، در 292 صفحه و به بهای 80 هزار ريال به تازگی از سوی نشر دانشگاه امام صادق(ع) روانه بازار کتاب شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط