چهارشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۱
ارایه بروشور‌های سه زبانه و برپایی نشست‌های تخصصی معرفی کتاب

حبیب‌الله عظیمی، مشاور علمی رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران گفت: ارایه بروشور‌های کوتاه و تفصیلی به سه زبان فارسی، انگلیسی و آلمانی برای هرکتاب و برپایی نشست‌‌های تخصصی برای معرفی ویژه آثار مکتوب ایرانشناسی و اسلام‌شناسی از معیار‌های موفقیت عرضه کتاب این سازمان در نمایشگاه کتاب فرانکفورت خواهد بود.-

عظیمی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران تاکنون دوبار در نمایشگاه کتاب فرانکفورت شرکت داشته که اطلاعی از جزییات آن ندارم اما به عنوان یک مشاوره علمی می‌توانم معیارهایی را برای موفقیت هر سازمان در این نمایشگاه ذکر کنم.

استادیار و عضو هیات علمی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران درباره برپایی نخستین حضور این سازمان در نمایشگاه فرانکفورت اظهار کرد: در دوره نخست، انتشارات سازمان اسناد و کتابخانه ملی در یک غرفه نمایشگاه حضور پیدا کرد اما اطلاعات جزیی برپایی این نمایشگاه در دوره جدید را باید از زبان رییس فعلی کتابخانه ملی جویا شد.

عظیمی درباره حضور سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در شصت و پنجمین نمایشگاه کتاب فرانکفورت عنوان کرد: این سازمان امسال نیز با نمایش گزیده‌ای از انتشارات و بخشی از تصاویر نسخ خطی خود در شصت و پنجمین نمایشگاه کتاب فرانکفورت شرکت خواهد کرد.

معاون پیشین سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران درباره موفقیت حضور این سازمان در نمایشگاه کتاب فرانکفورت اظهار کرد: این سازمان با انتخاب آثار برتر از میان کتاب‌‌های منتشر شده در انتشارات خود که با کار پژوهشی و بررسی انتخاب شدند، می‌تواند آثاری را وارد این نمایشگاه بین‌المللی کند که احتمال بیشتری برای استقبال از آن‌ها وجود دارد.

عظیمی با اشاره به معرفی و تبلیغ کتاب‌های عرضه شده در نمایشگاه کتاب فرانکفورت گفت: انتشار بروشور‌های تبلیغی برای هر کتاب به زبان‌های انگلیسی، فارسی و آلماني به دلیل برگزاری در شهر فرانکفورت (آلمان) از معیار‌هایی است که برای معرفی آثار مکتوب در این نمایشگاه توصیه می‌شود.

وی با بیان این‌که انتشار بروشورهای اجمالی و مفصل برای معرفی کتاب‌‌ها از راهکار‌های موفقیت هر نهادی از جمله سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در نمایشگاه فرانکفورت خواهد بود، اظهار کرد: بروشو‌رهای کوتاه در حد عنوان، موضوع و چکیده بسیار کوتاه از کتاب خواهد بود اما بروشور‌های تفصیلی می‌تواند شامل فهرست کلی کتاب، خلاصه اثر و چکیده‌ای از تمام نمای آثار منتشر شده در حوزه‌های مختلف باشد.

دیده شدن و معرفی کتاب امری حیاتی در نمایشگاه فرانکفورت
معاون پیشین سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با اشاره به گران بودن کتاب در این نمایشگاه و توجه به این نکته که به دلیل رقابت شدید مخاطبان به سختی ممکن است کتابی را انتخاب کنند، گفت: معرفی کتاب نقش مهمی در عرضه و دیده شدن آن از سوی مخاطبان به ویژه در سطح بین‌‌المللی خواهد داشت.

نشست‌های تخصصی برای معرفی کتاب‌های ویژه سازمان
وی با بیان این‌که سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با توجه به رسالت ویژه ای که در گردآوری آثار مربوط با ایرانیان و دین اسلام دارد، گفت: معرفی کتاب‌های ویژه حوزه اسنادی، کتابخانه‌ای، کتابداری، اسلام‌شناسی و ایرانشانسی و همچنین برپایی نشست‌های ویژه برای عرضه آن‌ها، روش مناسب دیگری برای ارایه محسوب می‌شود.

عظیمی با اشاره به این که این شیوه تاثیر بسیار مثبتی بر تبلیغات کتاب‌های ویژه‌ای دارد که از سوی این سازمان در نمایشگاه فرانکفورت عرضه می‌شود، گفــت: این معیار‌ها می‌تواند این سازمان را در نمایشگاه فرانکفورت موفق کند.

کتابخانه ملی تاکنون دو دوره در نمایشگاه کتاب فرانکفورت شرکت کرده است که دوره اول در زمان ریاست علی اکبر اشعری، رییس سابق این سازمان است و دیگری در سال جاري است که این سازمان از 17 تا 21 مهر ماه در این رویداد‌ بزرگ فرهنگی شرکت می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط