سه‌شنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۶
مسابقه کتابخوانی«پیام امام» برگزار می‌شود

معاون فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر از برگزاری مسابقه کتابخوانی «پیام امام» در این استان خبر داد و گفت: این مسابقه به مناسبت آغاز ماه مبارک رمضان با هدف آشنایی بیشتر عموم مردم با ابعاد شخصیتی حضرت علی (ع) برپا می‌شود.-

خداکرم یزدان‌پناه در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، در این باره اظهار کرد: کتاب «پیام امام» شرح نامه 31 نهج‌البلاغه را دربردارد که به قلم آیت‌الله مکارم شیرازی به رشته تحریر در آمده است.

وی با بیان این‌که اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با همکاری بنیاد غدیر به برگزاری مسابقه کتابخوانی «پیام امام»اقدام کرده است، گفت: فراخوان این مسابقه توزیع شده است. علاقه‌مندان تا پایان ماه رمضان مهلت دارند در این مسابقه ثبت‌نام کنند. نتایج نیز بلافاصله بعد از برگزاری آزمون اعلام خواهد شد.
 
معاون فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر افزود: معتقدم جامعه ایرانی ـ اسلامی آن طور که شایسته و وظیفه یک مومن است، حق نهج‌البلاغه را به درستی به جا نیاورده‌است. بنابراین اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر می‌کوشد با برگزاری این مسابقه زمینه آشنایی بیش از پیش عموم مردم با این کتاب آسمانی و حضرت علی (ع) را فراهم کند.

یزدان‌پناه توضیح داد: کتاب «پیام امام» موضوع‌هایی مانند انسان و حوادث روزگار، مراحل خودسازی، اخلاق اجتماعی، ضرورت توجه به معنویات، نشانه‌های رحمت الهی، شرایط اجابت دعا و ضرورت یاد مرگ را دربردارد.

وی با بیان این‌که پیش‌بینی می‌کنم حدود پنج هزار نفر در این مسابقه شرکت کنند، گفت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر به 60 نفر از برگزیدگان، جوایز نفیسی را ارایه خواهد کرد.

معاون فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر همچنین از برگزاری نمایشگاه قرآن در این استان خبر داد و گفت: این نمایشگاه هر سال در ماه مبارک رمضان با هدف عرضه تازه‌های نشر دینی برپا می‌شود. این دوره از نمایشگاه مذکور با بیش از 20 ناشر و حدود دو هزار عنوان کتاب یکشنبه (23 تیر) افتتاح خواهد شد و تا پایان ماه رمضان در دو نوبت صبح (از ساعت 9 تا 13) و بعدازظهر (از ساعت 17 تا 23) برپا خواهد بود.

یزدان‌پناه با اشاره به برنامه‌های جنبی نمایشگاه قرآن بوشهر گفت: «حجاب و عفاف» عنوان غرفه‌ای است که در این دوره از نمایشگاه قرآن بوشهر میزبان علاقه‌مندان خواهد بود. در این غرفه علاوه بر عرضه کتاب، سایر محصولات فرهنگی با رویکرد حجاب اسلامی ارایه می‌شود. همچنین در این نمایشگاه هر روز شاهد برپایی نشست‌های متعددی با حضور کارشناس‌های حوزه دین خواهیم بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط