سه‌شنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۱
خطبه و خطابه در اسلام خواندنی شد

در آستانه ماه مبارک رمضان، موسسه بوستان کتاب قم، کتاب خطبه و خطابه در اسلام را به قلم دکتر شریعتی سبزواری منتشر کرد.-

مهدی محدثی، کارشناس بازاریابی ارتباط با مراکز علمی بوستان کتاب، در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: این کتاب در 14 فصل به محتوای تعریف؛ جایگاه و فن خطابه، اهمیت خطابه در اسلام، خطابه و علوم بایسته،‌ اجزای خطابه، مبادی و حجت‌های خطابی، قیاسات خطابی، توابع و تزیینات خطابی،‌ توابع و تزیینات خطابی،‌ اصلوب خطابی، ترتیب و تنظیم خطابی، شرایط و عوامل نفوذ در شنونده‌ها، اقسام سخنوری،‌ آسیب‌شناسی‌های خطابه، راز موفقیت در سخنرانی و روش‌های سخنرانی می‌پردازد. 
 
وی گفت: دانشمندان بر این باورند که «خطابه» علم و فنی است که موازین آن از مجموع سخنرانی‌های نافذ سخنوران موفق گرفته شده و سپس به صورت یک علم و فن درآمده است.

محدثی ادامه داد: عمده‌ترین دلیل اعجاز و ماندگاری قرآن هم این نکته است که خداوند سبحان، عالی‌ترین و عمیق‌ترین حقایق را با نیکوترین و نافذترین بیان، برای هدایت جهانیان تبلیغ و تشریح کرده است.

مسوول روابط عمومی موسسه بوستان کتاب در توضیح مطالب کتاب خطبه و خطابه در اسلام گفت: همچنین در این کتاب بحث مبسوطی با عنوان تفاوت خطابه و سخنرانی با مکالمه، محاضره، گفتمان و گفت‌وگو با مشترکات و مختصات هر یک افزوده شده است. همچنین در پایان این اثر، نکات عمیقی از خطبه‌های پرشور استوانه فصاحت و بلاغت؛ یعنی ائمه اهل بیت(ع) استخراج و منعکس شده است. 

وی بیان کرد: کتاب «خطبه و خطابه در اسلام» با شمارگان یک هزار نسخه، در 528 صفحه و به بهای 190 هزار ریال به تازگی روانه بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط