چهارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۶
انتشار 88 شعر رضوی در یک کتاب

کتابی با عنوان «88 شعر رضوی» از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران منتشر شد. این کتاب به عنوان منبعی مفید در اختیار شرکت‌کنندگان در جشنواره مشاعره و شعرخوانی رضوی قرار می‌گیرد.-

 به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)،‌ به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، قاسم عزیززاده‌گرجی، مدیرکل کانون مازندران گفت: به منظور تقویت علمی و ترغیب شرکت‌کنندگان در این رویداد ملی، این کانون اقدام به تهیه کتابی با عنوان «88 شعر رضوی» کرده که به عنوان منبعی مفید منتشر می‌شود و در عین حال به مراکز فرهنگی و هنری کانون مازندران ارسال خواهد شد.
 
مدیرکل کانون مازندران ادامه داد: برنامه‌ریزی در خصوص معرفی رابطان رضوی و استفاده از ظرفیت آنان در گسترش کیفی و کمی جشنواره‌های رضوی کانون، اقدام موثری است که باعث رشد فعالیت‌های رضوی در کانون‌های پرورش فکری کشور می‌شود. 

وی افزود: دبیرخانه جشنواره مشاعره و شعرخوانی رضوی نیز باید با توجه به این ظرفیت نسبت به گسترش فعالیت‌های این جشنواره تلاش کند. 

عزیززاده‌گرجی گفت: از طریق ارسال پیامک، دعوتنامه، فراخوان جشنواره و نیز ارسال پوستر به کانون‌های پرورش فکری کشور و سایر دستگاه‌های فرهنگی تلاش‌هایی در زمینه‌ افزایش مشارکت حداکثری علاقه‌مندان صورت گرفته است و این اقدام‌ها گسترش خواهد یافت.
 
دبیر جشنواره ملی مشاعره و شعرخوانی رضوی یادآور شد: پی‌گیری فعالیت‌های اطلاع‌رسانی و اقدام‌های مرتبط با این جشنواره به مراکز غیر کانونی همچون موسسات فرهنگی، دبیرخانه‌های جشنواره‌های رضوی، انجمن‌های ادبی و سایر مراجع از مهم‌ترین کارهایی است که باید از سوی دبیرخانه این جشنواره مورد پی‌گیری قرار گیرد. 

وی با اشاره به گسترش منابع شعری برای شرکت‌کنندگان این جشنواره ادامه داد: در این زمینه نیز با رایزنی صورت گرفته با کانون مداحان و انجمن شعر بسیج هنرمندان استان درصدد ارتقای اشعار مرتبط با امام رضا(علیه‌السلام) هستیم. 

عزیززاده‌گرجی همچنین گفت: در بخش جنبی جشنواره مشاعره و شعرخوانی رضوی نمایشگاهی از آثار ارسالی که طی چند سال گذشته از کانون پرورش فکری مازندران به جشنواره‌های موضوعی امام رضا(علیه‌السلام) ارسال شده است، خواهیم داشت. 

وی یادآور شد: جشنواره ملی مشاعره و شعرخوانی رضوی 23 شهریور 1392 از سوی اداره‌ کل کانون مازندران و در چارچوب یازدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(علیه‌السلام) برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط