شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۶
انتشار 50 عنوان کتاب در حوزه نقد ادبی

ابراهیم خدایار، سخنگوی انجمن علمی نقد ادبی از انتشار 50 عنوان کتاب تخصصی در حوزه نقد خبر داد. به گفته وی، سومین همایش ملی نقد ادبی ایران با موضوع «نقد ادبیات داستانی» اسفند سال جاری برگزار می‌شود. این در حالی است که این همایش سال گذشته به دلیل مشکلات مالی برپا نشد.-

خدایار، سخنگوی انجمن علمی نقد ادبی ایران به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گفت: در جلسات هیات مدیره انجمن، انتشار 50 عنوان کتاب در حوزه نقد ادبی با همکاری یک ناشر تصویب شد. این مجموعه با نظارت دکتر محمود فتوحی  به چاپ می‌رسد.

وی افزود: موضوعات و عنوان‌های این کتاب‌ها آماده شده و دکتر فتوحی و هیات مدیره انجمن دیدگاه‌های خود را ارایه داده‌اند. هم‌اکنون دکتر فتوحی مشغول آماده کردن متن نهایی این طرح است. ان‌شاالله پس از تصویب موضوعات در هیات مدیره انجمن، با مولفان وارد مذاکره و قرارداد خواهیم شد. 

سخنگوی انجمن ملی نقد ادبی درباره چرایی انتشار کتاب با همکاری یک ناشر، گفت: انجمن از نظر اساسنامه مشکلی به جهت نشر کتاب به صورت اختصاصی ندارد، اما از نظر کمبود بودجه، فعلا قادر به این‌کار نیستیم. 

خدایار در ادامه با اشاره به نهایی شدن برگزاری سومین همایش ملی نقد ادبی در اسفند 1392 گفت: همان‌طور که می‌دانید ابتدا قرار بود سومین همایش ملی نقد ادبی ایران، اسفند 91 در دانشگاه تربیت‌معلم برگزار شود، اما این اتفاق رخ نداد و برگزاری سومین دوره به امسال موکول شد. بنابراین سومین همایش ملی نقد ادبی در ایران با موضوع «نقد ادبیات داستانی» اسفند سال جاری با همکاری پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار خواهد شد. 

این عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس در ادامه گفت: اعضای کمیته علمی این همایش از نظر پژوهشگاه و انجمن علمی نقد ادبی، قطعی شده است و به محض صدور احکام نام آن‌ها نیز به رسانه‌ها اعلام خواهد شد. 

خدایار در پایان گفت: جلسات نقد کتاب انجمن علمی نقد ادبی نیز به دلیل کمبودهای مالی، کمی با مشکل مواجه شده است، البته در سال‌های قبل نیز ما معمولا در 6 ماه نخست سال جلسه برگزار نمی‌کردیم و عموم نشست‌های تخصصی و نقد کتاب انجمن در نیمه دوم سال برگزار می‌شد.

نخستین همایش نقد ادبی ایران در اسفند 1389 با دبیری محمود فتوحی در دانشگاه فردوسی مشهد و دومین همایش نیز در اسفند 1390 با دبیری حمیدرضا شعیری در دانشگاه تربیت مدرس تهران برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط