سه‌شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۳
سومین همایش ملی نقد ادبی برگزار نمی‌شود

سومین همایش ملی نقد ادبی ایران برگزار نمی‌شود. به گفته سخنگوی انجمن علمی نقد ادبی ایران این همایش که بنا بود سومین دوره آن اسفند سال جاری(1391) برگزار شود، به دلیل عدم هماهنگی مسوولان این دانشگاه لغو شد.-

ابراهیم خدایار به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گفت: قرار بود که سومین همایش ملی نقد ادبی با دبیری دکتر محمد پارسانسب در دانشگاه تربیت معلم (خوارزمی) برگزار شود، اما متاسفانه این همایش لغو و برگزاری آن به سال آینده موکول شد. 

سخنگوی انجمن علمی نقد ادبی ایران درباره دلایل لغو این همایش توضیح داد: ما نشست‌های بسیاری با معاون آموزشی دانشگاه تربیت معلم داشتیم و وعده‌هایی هم برای این همایش داده بودند، ولی متاسفانه این دانشگاه با وجود تمام پی‌گیری‌های انجمن به قول‌های خود وفا نکرد و در این مدت اندک نیز دیگر فرصتی برای انتخاب دانشگاه جدید برای برگزاری این همایش نیست. 

خدایار گفت: مهم‌ترین مساله در همایش‌های مسایل مالی است. در دوره اول، آقای شجاعی‌صائین، مدیر عامل خانه کتاب، از این همایش حمایت مالی کرد. انجمن‌ها هم به جای بودجه معمولا حامی مالی دارند، اما دلیل مهم برای برگزاری نشدن این دوره مسایل اداری دانشگاه تربیت معلم و بدقولی‌های آنان بود. بنابراین مسوولیت عدم برگزاری سومین همایش نقد ادبی بر عهده مسوولان دانشگاه تربیت معلم است. 

خدایار در ادامه گفت: برای برگزاری سومین دوره این همایش، حداقل 20 میلیون تومان بودجه لازم است. دانشگاه تربیت مدرس در دوره قبل بیشتر هزینه‌ها را تقبل کرد. برای بخش دیگر هزینه‌ها نیز از جانب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ما کمک شد، اما در این دوره حتی کار به مرحله درخواست کمک مالی از جانب انجمن نرسید و از همان ابتدا تصمیم برگزاری این همایش در نطفه خفه شد.
 
این عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس و انجمن علمی نقد ادبی ایران در پایان گفت: به تازگی جلد دوم «نامه نقد» که شامل مجموعه مقالات ارایه شده به دوره دوم همایش نقد ادبی است، به کوشش دکتر حمیدرضا شعیری، از سوی خانه کتاب منتشر شد. جالب است بدانید که هزینه ویراستاری این کتاب نزدیک به دو میلیون تومان شده است و این مبلغ برابر با کل کمک مالی وزارت علوم در طول یکسال به انجمن علمی نقد ادبی است. 

نخستین همایش نقد ادبی ایران در اسفند 1389 با دبیری محمود فتوحی در دانشگاه فردوسی مشهد و دومین همایش نیز در اسفند 1390 با دبیری حمیدرضا شعیری در دانشگاه تربیت مدرس تهران برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها