یکشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۱
خالق «جونی بی جونز» 66 ساله شد

امروز سالگرد تولد «باربارا پارک»، نویسنده آمریکایی و خالق مجموعه پرطرفدار «جونی بی جونز» است. از این نویسنده تاکنون 31 اثر به فارسی ترجمه شده است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، باربارا لین پارک نویسنده آمریکایی، متولد بیست و یکم آوریل 1947 در مونت هالی در ایالت نیوجرسی آمریکا است. 

پدر پارک تاجر و مادر او منشی بود و  باربارا در مونت هالی بزرگ شد. از سال 65 تا 67 او در کالج رایدر مشغول به تحصیل شد و در پایان دوره کارشناسی در سال 69، به دانشگاه آلاباما راه پیدا کرد و در آن‌جا با ای ریچارد ازدواج کرد. 

پارک در فیونیکس آریزونا نزدیک به 30 سال به همراه همسر و دو فرزندش زندگی کرد. 

وی نویسنده مجموعه معروف «جونی بی جونز» است که به خاطر آن 11 جایزه ادبی کودک و نوجوان را از آن خود کرد. او همچنین رمان‌های زیادی همچون «بچه‌ای با ژاکت سرخ» را نوشته است.

از آثار پارک می‌توان به «جونی بی جونز بوهای مشکوک به دماغش می‌خورد»، «بازمانده‌ای از دوران کودکی» و «جونی بی جونز دزد نیست» را نام برد.

از این نویسنده تاکنون بیش از 31 اثر به فارسی ترجمه شده  که بخش عمده آن‌ را مجموعه «جونی بی جونز» به خود اختصاص داده است.

جونی بی جونز دختری ۶ ساله و بازیگوش و بامزه است که این کتاب‌ها از زبان او نقل می‌شود. جونی دانش‌آموز کلاس اول ابتدایی است و چندین اتفاق جالب برای او می‌افتد که داستان کتاب‌های این مجموعه را به پیش می‌برد.

پارک هم‌اکنون در کنار خانواده خود در آمریکا زندگی می‌کند و امروز 66 ساله می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط