جمعه ۱۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۰
انتشار مجموعه دو جلدی «کتاب مرجع سیاست‌گذاری اجتماعی»

مجموعه دو جلدی «کتاب مرجع سیاست‌گذاری اجتماعی» نوشته گروهی از محققان انگلیسی با ترجمه علی‌اکبر تاج‌مزینانی، محسن قاسمی و مرتضی قلیچ منتشر شد. این اثر با نگاهی میان رشته‌ای به پدیده سیاست‌گذاری اجتماعی، ابعاد کاربردی آن را بررسی می‌کند._

دکتر مرتضی قلیچ، مدرس دانشگاه علامه طباطبایی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، بیان کرد: این نوشتار در بردارنده مجموعه مقالاتی است که اغلب نویسندگان آن جزء پژوهشگران برتر بریتانیا در حوزه سیاست‌گذاری اجتماعی‌ به‌شمار می‌آیند.

وی نگاه میان ‌رشته‌ای به پدیده سیاست اجتماعی را از نکات برجسته کتاب دانست و درباره تاثیری که ترجمه چنین آثاری می‌توانند در جامعه علمی و پژوهشی داشته باشند گفت: متاسفانه جامعه علمی ما بر بعد نظری مکتوبات ـ به ویژه آثار ترجمه‌ای ـ تاکید و تمرکز دارد و کمتر به بعد کاربردی آن می‌پردازد.

مترجم کتاب درباره این مجموعه دو جلدی اظهار کرد: مولفان «کتاب مرجع سیاست‌گذاری اجتماعی» تاریخچه رفاه و سیاست‌گذاری اجتماعی را مطرح کرده‌ و گفته‌اند که نگاه‌های کاربردی به مقوله سیاست‌گذاری اجتماعی چگونه می‌تواند به رفاه فردی و اجتماعی منجر شود، مطالبی که جای آن‌ها در اغلب آثار این حوزه به ویژه در عرصه تالیفات داخلی خالی است.

وی در پاسخ به این سوال که نشر «کتاب مرجع سیاست‌گذاری اجتماعی» چه تاثیری در روند پژوهش‌های علمی جامعه ما می‌تواند داشته باشد؟ گفت: مضامین این کتاب به دانشجویان، محققان و افرادی که می‌خواهند نظریه‌پردازی‌هایی در حوزه سیاست‌گذاری اجتماعی داشته باشند، کمک می‌کند که با الگوهای این حوزه آشنا شوند و از اقداماتی که در جوامع پیشرفته به ویژه بریتانیا انجام شده است، آگاهی یابند تا بتوانند درباره سیاست‌گذاری‌های اجتماعی چشم‌اندازی را تعریف کنند و به آن دست یابند. 

«کتاب مرجع سیاست‌گذاری اجتماعی» در 57 فصل مباحث جاری نظری و ایدئولوژیک حوزه‌های خدماتی، موضوعات سیاستی و بین‌المللی را می‌کاود. 

مجموعه دو جلدی «کتاب مرجع سیاست‌گذاری اجتماعی» اثر «پیت الکاک»، «مارگارت می» و «کارن راولینگسون» را انتشارات دانشگاه امام صادق(ع) با ترجمه علی‌اکبر تاج‌مزینانی، محسن قاسمی و مرتضی قلیچ منتشر کرده است. جلد نخست این اثر با شمارگان یک‌هزار نسخه در 512 صفحه به بهای 15 هزار تومان و جلد دوم در 456 صفحه و بهای 14 هزار تومان روانه بازار نشر شده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها