سه‌شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۴
کار سفارشی، بزرگترین مشکل هنرمندان و صاحبان قلم است

شاعر کتاب «صبح و گل‌های چادر» ساکن در استان قم گفت: اگر شرایط در حوزه‌های شاعری، نویسندگی و تصویرگری کتاب مطلوب باشد، هنرمندان از پذیرش هر سفارشی خودداری می‌کنند و مجبور به خلق آثاری نمی‌شوند که به آن‌ها اعتقادی ندارند.-

سیدسعید هاشمی در گفت‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، بیان کرد: تا زمانی که مشکلات مادی و مالی نویسندگان، شاعران و تصویرگران آثار کودک و نوجوان حل نشود، آثار خلاقانه برخاسته از نیازهای اجتماعی تولید نخواهند شد.

وی ادامه داد: هنوز هم برخی نویسندگان در سراسر ایران از خدمات وام مسکن و خودرو بی‌بهره‌اند. البته دولت برای حل بخشی از مشکلات نویسندگان، شاعران و اصحاب قلم به ویژه برای ارایه خدمات بیمه گام‌هایی را برداشته است که باید این کار ادامه پیدا کند. 

سردبیر مجله «سلام بچه‌ها» در قم بیان کرد: استان قم به دلیل وجود ناشران فراوان، محیط علمی ـ مذهبی و تولید نشریات گوناگون، به عنوان پایتخت دوم ادبیات کودک و نوجوان ایران در حوزه‌های قلمی و تصویرگری به شمار می‌آید و این موضوع سبب شده است تا آثار گوناگونی در قم تولید شوند و خالق‌های این آثار با صاحبان قلم در سطوح مختلف کشوری و بین‌المللی رقابت ‌کنند.

وی با اشاره به اتمام نگارش کتاب «صبح و گل‌های چادر» اظهار کرد: کتاب «صبح و گل‌های چادر» را در قالب شعر چهارپاره با محتوای طبیعت و دلمشغولی‌های نوجوانان سروده‌ام. مخاطبان اصلی این نوشتار را گروه سنی نوجوان در مقاطع راهنمایی تشکیل می‌دهند.

نویسنده قمی با اشاره به این‌که کتاب «صبح و گل‌های چادر» دوازدهمین اثری است که برای نوجوانان به رشته تحریر درآورده‌ است، گفت: این نوشتار شامل 11 قطعه شعر برگرفته از هیجانات روحی من است. همچنین این مجموعه را با بازگشت ذهنی به دوره کودکی و نوجوانی‌ام و لمس نیازهای سنین نوجوانی سروده‌ام.

وی افزود: چاپ کتاب «صبح و گل‌های چادر» را نشر سوره برعهده گرفته است. البته هنوز صفحه‌بندی و صفحه‌آرایی این نوشتار به پایان نرسیده است و پیش‌بینی می‌شود این کتاب در سال 1392 منتشر شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط