شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۹
نهاد کتابخانه‌ها و شهرداری تفاسیر متعددی از قانون نیم درصد دارند

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان هرسین استان کرمانشاه معتقد است تفسیرهای متفاوت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و شهرداری برای پرداخت سهم نیم درصد، مشکلاتی را برای اداره کتابخانه‌ها ایجاد کرده است._

شاحسین بابایی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، بیان کرد: شهرداری هرسین از ابتدای سال جاری تاکنون 60 میلیون ریال از سهم نیم درصد کتابخانه‌ها را به این اداره پرداخت کرده است. 

وی ادامه داد: البته علاوه بر این رقم، شهرداری 20 میلیون ریال هم برای بخش بیستون شهرستان هرسین  پرداخت کرده و قرار است تا پایان سال نیز حدود دو میلیون تومان دیگر هم دریافت کنیم.

وی افزود: در مقایسه با سال گذشته سهم نیم درصدی ما کمی افزایش پیدا کرده است اما یکی از مشکلاتی که در این باره وجود دارد تفسیرهای متفاوتی است که از این قانون می‌شود.

به گفته بابایی، شهرداری معتقد است که سهم نیم درصد را نباید از کل درآمدهای خود پرداخت کند، زیرا به طور مثال کمک‌هایی که شهرداری از دولت می‌گیرد مانند برخی از وام‌ها شامل این درآمد کلی نمی‌شود. اما نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تفسیر دیگری از این قانون دارد و می‌گوید باید این سهم از کل در‌آمدهای شهرداری پرداخت شود.

این مقام مسوول یادآور شد: تمام سهم نیم درصد ما صرف هزینه‌های جاری کتابخانه‌ها شده است و چیزی برای توسعه فیزیکی کتابخانه‌ها باقی نمی‌ماند. به طور مثال ما در بخش بیستون هنوز یک میلیون تومان بابت قبض گاز بدهکاریم که موفق به پرداخت آن نشده‌ایم.

وی در پایان یادآور شد: هرسین چهار کتابخانه نهادی دارد که دو کتابخانه در بخش هرسین و دو کتابخانه دیگر در بخش بیستون واقع شده است و پرداخت این سهم باعث اعتلای بیشتر بخش فرهنگی کشور می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط