یکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۹
برگزاری برنامه 90 کتابی در نمایشگاه استانی خوزستان

مدیر عامل شرکت تعاونی ناشران استان کرمان از برنامه این شرکت تعاونی برای ارایه 90 عنوان کتاب بومی در نمایشگاه استانی کتاب خوزستان خبر داد.-

سیدمحمد سعیدی‌حسینی در گفت‌گو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به نمایشگاه استانی کتاب خوزستان که از 24 تا 30 دی‌ماه در شهرستان اهواز برپا شده است، اظهار کرد: در این نمایشگاه برنامه‌ای با عنوان 90 را طراحی کرده‌ایم که بر اساس آن 90 عنوان کتاب بومی با شاخص‌های تاریخی، گردشگری و فرهنگی استان کرمان به بازدید کنندگان و دوستداران کتاب عرضه می‌شوند.
 
وی گفت: هدف ما ارایه کتاب‌های تاریخی و کهن استان کرمان به علاقه‌مندان، ترویج کتابخوانی، تبلیغ فرهنگ اصیل مردم کرمان و فروش آخرین دست‌آوردهای ناشران و نویسندگان کرمانی است.

سعیدی‌حسینی عنوان کرد: همچنین 400 عنوان کتاب از تازه‌های نشر استان کرمان را که در 30 ماه اخیر به چاپ رسیده‌اند، در نمایشگاه کتاب خوزستان عرضه خواهیم کرد.
 
مدیرعامل شرکت تعاونی ناشران استان کرمان گفت: بیش از 50 ناشر و موسسه فرهنگی استان در قالب شرکت تعاونی محصولات فرهنگی خود را عرضه کرده‌اند. 

این فعال فرهنگی موقعیت فرهنگی و جغرافیایی ویژه استان خوزستان را یادآور شد و افزود: به دلیل درک صحیحی که از موقعیت فرهنگی و اجتماعی خوزستان داشتیم، سعی کردیم تا علاوه بر عرضه کتاب‌های عمومی و تاریخی استان، کتاب‌های دفاع‌مقدس و زندگینامه شهدای کرمان را نیز در نمایشگاه کتاب اهواز ارایه کنیم.

سعیدی‌حسینی گفت: اکنون یک سیستم واحد و گسترده‌ برای پخش و توزیع کتاب در کشور وجود ندارد و به اعتقاد ما، نمایشگاه‌های استانی، بهترین فرصت برای ترویج کتاب و کتابخوانی‌اند.

مدیر عامل شرکت تعاونی ناشران استان کرمان با اشاره به مشکلات ناشران کرمانی عضو این شرکت تعاونی‌ گفت: مشکلات ناشران فراگیر شده اما با رایزنی‌هایی که انجام داده‌ایم، قرار شده تا از طریق مجرای قانونی واردات کاغذ برحسب نیاز ناشران استان انجام شود.

وی تاکید کرد: در جلسه اخیر هیات مدیره این تعاونی با مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان کرمان موضوع واردات کاغذ مطرح شد که مورد تایید اعضای شرکت تعاونی و استقبال مدیرکل قرار گرفت.

سعیدی‌حسینی به برنامه‌های آتی فعالیت‌های فرهنگی این تعاونی هم اشاره کرد و گفت: طرح برگزاری نمایشگاه کتاب در تمامی شهرهای استان کرمان و استقرار غرفه‌های دایمی کتاب در اماکن فرهنگی و سیاحتی و متبرکه استان، از دیگر طرح‌های موردنظر این شرکت تعاونی به شمار می‌آیند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط