جمعه ۲۲ دی ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۰
ناشران پتانسیل ایجاد شبکه توزیع کتاب را دارند

محمدحسین شیخ شعاعی،نویسنده ساکن قم گفت:مشکل اصلی اغلب نویسندگان وجود نداشتن شبکه حرفه‌ای توزیع کتاب است،در حالی که ناشران سراسر ایران پتانسیل و ظرفیت ایجاد این شبکه را دارند._

محمدحسین شیخ شعاعی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبن)، اظهار کرد: نویسندگان برای پخش و توزیع آثارشان در سراسر ایران ایده‌آل‌هایی دارند که تاکنون محقق نشده‌اند. به نظر می‌رسد گره حل مشکل شبکه توزیع کتاب به دست ناشران گشوده می‌شود.

وی ادامه داد: راهکار این مشکل با اتخاذ تدابیر جزئی و جمعی امکان‌پذیر است، زیرا راهکار‌های جزئی توسط ناشر عملی خواهد شد و راهکارهای جمعی با ایجاد تشکل‌هایی مانند مجمع ناشران محقق می‌شود. البته پیش از این ناشران برای ایجاد مجمع‌شان اقداماتی را انجام دادند اما موفق به عملیاتی کردن آن نشدند.

این نویسنده قمی همچنین درباره سایر مشکلات نویسندگان بومی و استانی که با آن‌ها مواجه‌اند، عنوان کرد: نویسندگان قمی برای مطالعه، تحقیق و بررسی یک موضوع تخصصی به گنجینه‌هایی مانند کتابخانه ملی و کتابخانه مجلس تهران دسترسی ندارند. مراکز علمی و پژوهشی قم برخی اطلاعات را در اختیار نویسندگان و مترجمان قرار می‌دهند اما به گستردگی و کاملی این گنجینه‌ها نیستند.

وی ایجاد کتابخانه بزرگ و تخصصی برای مولفان و مترجمان قمی را مستلزم سرمایه‌گذاری فراوان دانست و گفت: اکنون نویسندگان قمی برای تحریر آثارشان باید از سوی ارگانی حمایت مطالعاتی شوند یا باید به سایر کتابخانه‌های مرکزی ایران مراجعه کنند.

شیخ شعاعی در پایان گفت: کتابی را درباره «امام هادی(ع)» به رشته تحریر درآورده‌ام که به زودی منتشر خواهد شد. البته تاکنون نام این اثر به شکلی قطعی تعیین نشده است. این کتاب را با نگارشی متفاوت به تحریر درآورده‌ام و محتوای آن شامل سخنان این بزرگوار، زندگی‌نامه ایشان و بخشی از ادعیه امام هادی(ع) به زبان ساده است. مخاطبان این کتاب را عموم مردم،به ویژه جوانان تشکیل می‌دهند و زبان نگارشی آن موجز، ساده و گویاست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط