سه‌شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۰
نفس پژوهش با تاکید بر عقلانیت در فرهنگ ایران جایگاه ویژه‌ای دارد

حجت‌الاسلام دکتر محمدرضا ایزدپور، نویسنده کتاب «آسیب‌شناسی روابط پیش از ازدواج» در مراسم رونمایی نخستین جلد این مجموعه ضمن مروری بر محتوای اثرش بر ارزش پژوهش و عقلانیت تاکید کرد. وی همچنین مهم‌ترین دستاورد این جلسه را ارتباط مستقیم و پیوند قلبی مولف با مخاطبان دانست.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، این نشست (دوشنبه، 18 دی‌ماه) با حضور مولف اثر و محبوبه کرمی، ویراستار کتاب و به عنوان منتقد در فرهنگسرای اندیشه و با همکاری انتشارات قدیانی با حضور جمعی از علاقه‌مندان به مباحث حوزه آسیب‌های پیش و پس از ازدواج برگزار شد.

حجت‌الاسلام دکتر محمدرضا ایزدپور، در گفت‌وگو با ایبنا اظهار کرد: در ابتدای این برنامه و پیش از سخنرانی درباره نحوه تالیف کتابم، درباره نفس ارزش پژوهش در نگاه دین سخن گفتم. در مکتب تشیع نگاه به پژوهش و عقلانیت موج می‌زند و بر این امر در حدی فراتر از توجه ما تاکید شده است.

این محقق حوزه روانشناسی گفت: در ادامه این برنامه محبوبه کرمی، ویراستار کتاب «آسیب‌شناسی روابط پیش از ازدواج» به عنوان منتقد اثر از ویژگی‌های این کتاب سخن گفت و در مقایسه با ترویج آثار ترجمه‌ای حوزه روانشناسی در جامعه ایران از این کتاب به عنوان پژوهشی درخور یاد کرد که از ماهیت مشکلات و دغدغه‌های ایرانیان درباره ازدواج سخن می‌گوید.

این محقق و مشاور روانشناسی افزود: «ظرافت‌های ارتباط» که در این جلسه رونمایی شد نخستین جلد مجموعه «آسیب‌شناسی روابط پیش از ازدواج» به شمار می‌آید، جلدهای بعدی این نوشتار که مباحث مهم‌تری را در این زمینه عنوان می‌کنند به زودی منتشر و روانه بازار نشر خواهند شد. 

به نظر ایزدپور، مهم‌ترین دستاورد این برنامه ارتباط مستقیم نویسنده و مخاطبان بود؛ اتفاقی که در فضای عادی کمتر رخ می‌دهد.

وی استقبال مخاطبان از این جلسه را بی‌نظیر توصیف کرد و گفت: پیوند قلبی ایجاد شده میان مولف کتاب و مخاطبانی که با تفکرات گوناگون در این جلسه رونمایی حضور داشتند، دستاوردهای فراوانی برای من به عنوان محقق و نویسنده اثر و برای آن‌ها به عنوان حاضران این برنامه داشت و این انگیزه را در من تشویق کرد که به دلیل نیاز فراوان جامعه به حضور در جلسات مشاوره، زمان و فرصت بیشتری را به این کار اختصاص دهم. 

پرسش و پاسخ پایان‌بخش این نشست بود و هر یک از مخاطبان با نظر به دغدغه‌های شخصی‌شان سوالاتی را در زمینه مسایل قبل و بعد از ازدواج بیان ‌کردند. 

«ظرافت‌های ارتباط» از مجموعه کتاب «آسیب‌شناسی روابط پیش از ازدواج» در 160 صفحه با شمارگان دو هزار و 200 نسخه و با بهای پنج هزار تومان از سوی انتشارات قدیانی منتشر شد. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط