دوشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۳
نامزدهای شعر جشنواره کتاب کودک و نوجوان معرفی شدند

نامزدهای دریافت جایزه بخش شعر پانزدهمین جشنواره کتاب کودک و نوجوان معرفی شدند. مراسم اهدای جوایز به برگزیدگان این جشنواره 25 دی با یاد شهید نوجوان بهنام محمدی، در سالن غدیر مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون تهران برگزار می‌شود.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، برگزیدگان این جشنواره‌ که به صورت دوسالانه برگزار می‌شود،  25 دی سال جاری(1391) در هشت بخش جداگانه در تهران معرفی می‌شوند.
 
گروه‌ داوری بخش شعر در بخش کودک و خردسال از میان 79 عنوان 6 اثر و در بخش نوجوان هم از میان 20 عنوان کتاب 6 عنوان را در میان نامزد‌های دریافت جوایز جشنواره قرار دادند.
 
در بخش شعر کودک و خردسال کتاب‌های «ميو ميو... تشكر!» ، سروده‌ مریم هاشم‌پور و «آقای تابستان»، سروده‌ منیره هاشمی هر دو از انتشارات كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان، «دلم يه گنجشک داره» اثر‌ شکوه قاسم‌نیا از انتشارات چكه و شهر قلم، «مامان چه قدر خوب است»، سروده‌ ناصر کشاورز از انتشارات سوره مهر، «شهر پرنده‌ها» اثر يحيی علوی‌فرد از انتشارات عمو علوی و «فقط يک بستنی قيفی»، سروده‌ الهام حسينی‌زاده از انتشارات به‌نشر به عنوان نامزد‌های این بخش از جشنواره معرفی شدند.
 
پانزدهمین جشنواره کتاب کودک و نوجوان در بخش شعر نوجوان نیز کتاب‌های «مترسک عاشق بود»، سروده‌ بيوک ملكی از انتشارات افق، «تا خيابان خوشبخت»، سروده‌ بابک نيک‌طلب و «تا كجای آسمان؟»، سروده‌ی جعفر ابراهيمي(شاهد) هر دو از انتشارات كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان، «حرف‌هاي گريه‌دار»، سروده‌ فاضل تركمن و «بال‌هايم را پنهان كرده‌ام»، سروده‌ مهديه نظری هر دو از انتشارات اميركبير و «پشت صحنه‌ی دلم»، سروده‌ حسين تولايی از انتشارات پيدايش را به عنوان نامزد دریافت جایزه معرفی کرده است. 

مراسم اهدا جوایز برگزیدگان پانزدهمین جشنواره کتاب کودک و نوجوان ساعت 15 تا 17 دوشنبه 25 دی در سالن غدیر مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون تهران و با یاد شهید نوجوان بهنام محمدی برگزار می‌شود. 

جوایز این جشنواره علاوه بر بخش شعر در رشته‌های داستان تالیف، داستان ترجمه، علمی و آموزشی، دینی، زندگینامه، بازنویسی و تصویرگری، گرافیک و طراحی جلد، به کتاب‌هایی اهدا می‌شوند که طی سال‌های 1389 و 1390 منتشر شده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط