یکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۳
استقبال خوب از کتابخانه تازه تاسیس «الغدیر» تبریز

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان تبریز در استان آذربایجان شرقی گفت: کتابخانه تازه‌ تاسیس و مشارکتی «الغدیر» با گذشت دو ماه از فعالیتش 300 عضو فعال دارد._

سعید آقایی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) اظهار کرد: شهرداری کتابخانه مشارکتی «الغدیر» را در یک مجتمع فرهنگی هفت هزار متر مربعی بنا کرده است. این کتابخانه با موقعیت جغرافیایی خوب، دسترسی آسان را برای عموم و برگزاری نمایشگاه‌های مختلف برای مسوولان فراهم می‌کند.

وی با بیان این‌که کتابخانه مشارکتی «الغدیر» به چهار هزار جلد کتاب مجهز است، ادامه داد: اکنون در این کتابخانه علاوه بر اجرای مسابقات فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور،‌ مسابقات فرهنگی و نقاشی شهرداری هم برگزار می‌شوند.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان تبریز عنوان کرد: اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان تبریز ضمن تامین منابع مکتوب و نشریات این کتابخانه، در نظر دارد برنامه کتابدارای «نمایه» را در اختیار این کتابخانه قرار دهد.

وی گفت: کتابخانه مشارکتی «الغدیر» نخستین کتابخانه «بلوار ستارخان» شهر تبریز به شمار می‌رود. البته مدارس این منطقه کتابخانه‌هایی دارند اما این مراکز فرهنگی قابلیت ارایه خدمات کتابخانه‌ای را به عموم ندارند.

آقایی بیان کرد: در کنار کتابخانه «الغدیر» مکانی به برگزاری نمایشگاه‌های گوناگون اختصاص دارد که فرصت خوبی برای اجرای نمایشگاه‌های کتاب، ‌نقاشی و سایر برنامه‌های فرهنگی به شمار می‌آید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط