یکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۱ - ۰۸:۰۰
نمایشگاه فرانکفورت فرصتی برای تبادل فرهنگی کشورهاست

مدیرکل اداره کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت فرصتی برای تبادل فرهنگی میان کشورهای دنیا محسوب می‌شود. ایران می‌تواند با حضور در نمایشگاه‌های مهم دنیا علاوه بر معرفی آثار و فرهنگ غنی خود، زمینه‌های گفت‌وگوی فرهنگی با سایر کشورها را نیز فراهم کند.-

محمد اللهیاری‌‌فومنی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، با بیان این‌که نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت نمایشگاهی است که بر اساس مناسبات تجاری میان ناشران دنیا شکل می‌گیرد، اظهار کرد: ایران مانند سال‌های گذشته در این نمایشگاه حضور شایسته پیدا کرده اما آن‌چه که مهم به نظر می‌رسد، دستاوردهای این نمایشگاه برای صنعت نشر ایران است.

وی با اشاره به این‌که اغلب ناشران ایرانی به صورت بازدیدکننده تجاری و برخی دیگر با برپایی غرفه، در این دوره از نمایشگاه کتاب فرانکفورت شرکت کرده‌اند، افزود: باید بکوشیم تا جایی که امکان دارد در سال‌های آینده، ناشران ایرانی را در یک غرفه با هدف پیشرفت در حوزه تجاری نشر جمع کنیم.

مدیرکل اداره کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: با توجه به این‌که اکنون ایران در شرایط سخت سیاسی از جانب مستکبران مواجه است و دشمنان اسلام مانع از شناساندن فرهنگ غنی ایران زمین به سراسر دنیا می‌شوند، باید با عرضه کتاب‌های برجسته خود در این نمایشگاه، مزیت‌های فرهنگی ایران را به نمایش بگذاریم و در مقابله با جنگ نرم دشمن، از این ابزارهای فرهنگی استفاده کنیم.

اللهیاری‌فومنی اظهار کرد: کشورهای دنیا در نمایشگاه کتاب فرانکفورت می‌کوشند تا از تمام ظرفیت‌های فرهنگی خود (صنایع دستی، گردشگری و...) برای معرفی فرهنگ خود استفاده کنند. بنابراین، این نمایشگاه برای ایران فرصت مناسبی برای نمایش آموزه‌های اسلامی و دانسته‌های قوی دینی به دنیا محسوب می‌شود.

وی به ضرورت حضور نویسنده‌ها و مترجمان آثار ارایه شده در نمایشگاه کتاب فرانکفورت در سال‌های آینده تاکید کرد و گفت: ایران آثار خوبی با موضوع‌‌های اخلاق، عدالت، رعایت حقوق یکدیگر و خانوادگی دارد. نویسندگان این آثار می‌توانند با حضور در نمایشگاه کتاب فرانکفورت به شیوه‌ای مناسبت‌تر به معرفی این آثار و اهمیتی که ایران به ترویج این موضوع‌ها نشان می‌دهد، بپردازند.

مدیرکل اداره کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین حضور بخش دانشگاهی در شصت‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت را خوب ارزیابی کرد و با اشاره به اهتمامی که جمهوری اسلامی ایران به حوزه علوم انسانی دارد، گفت: آثار ارزشمند ارایه شده در این بخش نشان می‌دهد که ایران در بخش دانشگاهی نیز تولیدات خوبی دارد و می‌تواند در این بخش با سایر کشورها رقابت کند. 

شصت‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت تا 14 اکتبر2012 (23 مهر) برپاست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط