شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۱
استقبال چشمگیر از کتاب‌های ایرانشناسی در نمایشگاه فرانکفورت

مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، حضور بازدیدکنندگان شصت‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت در غرفه ایران را خوب ارزیابی کرد و گفت: در این دوره شاهد استقبال چشمگیر بازدیدکنندگان از کتاب‌های ایرانشناسی هستیم.-

محمد عظیمی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: غرفه جمهوری اسلامی ایران دو نوع بازدیدکننده دارد؛ یکی ایرانی‌های مقیم آلمان‌ و مابقی ناشران و نویسندگان سایر کشورهای دنیا.

وی در ادامه سخنانش گفت: ناشران ایرانی که به صورت مستقل در این دوره از نمایشگاه کتاب فرانکفورت حضور پیدا کرده‌اند نیز غرفه جمهوری اسلامی ایران را به‌نوعی پایگاه اصلی خود قرار داده‌اند و به این غرفه مراجعه می‌کنند.

مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران در مجموع حضور ایران در نمایشگاه کتاب فرانکفورت را موفقیت‌آمیز دانست و افزود: امیدوارم در سال‌های آینده با برنامه‌ریزی دقیق‌تر و ثبت‌نام ناشران در زمان مناسب‌تر، بتوانیم به ارایه آثار بهتر و بیشتر بپردازیم.

عظیمی از برپایی جلسه‌های متعدد با مسوولان نمایشگاه کتاب فرانکفورت خبر داد و گفت: در این جلسه‌ها توافقاتی را برای راه‌اندازی هرچه بهتر و با کیفیت‌تر غرفه ایران در سال‌های آینده انجام می‌دهیم.

وی با اشاره به استقبال روزافزون بازدیدکنندگان از غرفه ایران گفت: علاوه بر کتاب‌های ایرانشناسی، آثار هنری ایران نیز با اقبال مواجه شده‌اند. همچنین در این دوره بازدیدکنندگان به کتاب‌هایی که به معرفی آثار هنری ایران پرداخته‌اند و نسخه‌های برجسته قرآنی علاقه‌مندی زیادی نشان می‌دهند.

مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران در ادامه سخنانش اظهار کرد: آثار تصویرگری ارایه شده در بخش کودک و نوجوان نیز با توجه علاقه‌مندان مواجه شده است.

عظیمی عنوان کرد: اغلب بازدیدکنندگان خواستار اهدا یا فروش کتاب‌های غرفه ایران هستند. ما نیز به آن‌ها قول داده‌ایم که پس از اتمام نمایشگاه کتاب فرانکفورت به اهدای آن‌ها اقدام خواهیم کرد.

وی در پایان با اشاره به بخش «پیامبر اکرم(ص)» غرفه ایران در شصت‌وچهارمین نمایشگاه کتاب فرانکفورت گفت: روی دیوارهای غرفه ‌جمهوری اسلامی ایران احادیث و آیاتی از قرآن کریم ارایه شده‌اند که بیانگر عظمت و حُسن خُلق پیامبر اکرم(ص) هستند. این بخش نیز با استقبال علاقه‌مندان مواجه شده است.

شصت‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت تا 14 اکتبر2012 امسال (23 مهر) برپاست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط