چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۶
بررسي حقوق بين‌الملل كيفري با رويكردي فلسفه در يك كتاب

حقوقدانان برجسته بين‌المللي در سال 2010 مجموعه مقالاتي با عنوان «حقوق بين‌الملل كيفري و فلسفه» را با همكاري دانشگاه آكسفورد منتشر كردند كه به بررسي حقوق بين‌الملل كيفري با رويكردي مبنايي و فلسفي اختصاص داشت. اين اثر تا دو ماه آينده وارد بازار نشر ايران مي‌شود.-

مترجم اين اثر در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، عنوان كرد‌: اين كتاب مراحل چاپ را در انتشارات مجد مي‌گذراند و تا دو ماه آينده منتشر مي‌شود.

پيمان نماميان ادامه داد‌: كتاب «حقوق بين‌الملل كيفري و فلسفه» كه در سال 2010 توسط دانشگاه آكسفورد منتشر شد، مجموعه مقالاتي را از حقوقدانان برجسته بين‌المللي در دانشگاه‌هاي معتبر جهان شامل مي‌شود.

اين مقالات در يازده بخش دسته‌بندي شده‌اند و نويسندگان آن‌ها حوزه‌هاي متنوع نظام حقوق بين‌الملل كيفري را در راستاي بهبود ارتقاي آن ارزيابي كرده‌اند.

وي درباره ارتباط موضوعات كتاب با «فلسفه» گفت: نويسندگان اين اثر به دليل مطالعات عميق درباره حقوق بين‌الملل كيفري و به موازات آن در حوزه فلسفه، رويكرد بنيادي به مباحث نظام حقوق بين‌الملل كيفري دارند.

مترجم كتاب «كنوانسيون بين‌المللي سركوب تروريسم هسته‌اي» به ضرورت‌هاي رويكرد فلسفي در حوزه‌هايي مانند حقوق اشاره كرد و گفت: چنين رويكردي سبب مي‌شود كه ريشه‌يابي خلأها و آسيب‌هاي اين حوزه شناسايي و از اين طريق، راهبردهاي نويني براي مواجهه با جرايم بين‌المللي ارايه شوند.

وي يادآوري كرد: نكته‌اي كه اين كتاب و ارزش مطالعاتي و علمي آن را برجسته مي‌كند، ارايه مطالب جديد درباره حقوق بين‌الملل كيفري است. به نظر من بييشتر كتاب‌هايي كه درباره اين موضوع در كشورمان ترجمه و تاليف شده‌اند، تكرار مكرراتند، زيرا تنها حوزه‌هايي را مد نظر قرار مي‌دهند كه به ديوان‌هاي كيفري موقت مرتبط با رواندا، توكيو و يوگوسلاوي سابق محدود مي‌شوند.

نماميان ادامه داد: در اين كتاب، اساسا رويكردي جديد به مبحث حقوق بين‌الملل كيفري اتخاذ شده است كه بر اهميت كتاب مي‌افزايد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها