جمعه ۷ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۷
«بي‌نام‌ها» در كتابفروشي‌هاي فرانسه نقاب از سر برداشتند

فردريك باردو و نيكلا دانه تحقيقات‌شان درباره گروه هكرهاي مشهور به «بي‌نام‌ها» را در يك كتاب منتشر كردند.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) به نقل از مجله كتاب فرانسه، «بي‌نام‌ها» گروهي از هكرهاي فعالي هستند كه با ماسك «وي مثل وندتا» برگرفته از داستان مصور آلن مور شناخته مي‌شوند. این گروه موجب شده اند تا تلاش‌هاي گسترده‌اي براي خرابكاري‌هاي اينترنتي در بسياري از كشورهاي جهان به راه‌ بیفتد.

به دنبال بسته شدن سايت هنگ كنگي دانلود غيرمجاز مگاآپلود از سوی وزارت دادگستري آمريكا، اين گروه هكر در هفته اخير دست به چنين اقدامات تلافي‌جويانه‌اي زده‌اند.

همزمان با اين رويدادها کتابي هم با عنوان «بي‌نام‌ها: دزدان اطلاعاتي يا انقلابي‌هاي ديجيتالي؟» براي معرفي اين گروه، اهداف و فعاليت‌هايش با تلاش فردريك باردو و نيكلا دانه از سوي نشر فيپ فرانسه به بازار آمده است.

اين دو پژوهشگر در كتابشان به دنبال پاسخ به سوال هایي از اين قبيل هستند؛ آن ها چه كساني هستند؟ چگونه فعاليت‌هايشان را سازماندهي مي‌كنند؟ آيا قصه مربوط به عده‌اي نابغه است كه سرگرم كشف استعدادهاي اطلاعاتي‌شان هستند يا بحث درباره كساني است كه يك پيام سياسي واقعي با خود دارند؟

«بي‌نام‌ها: دزدان اطلاعاتي يا انقلابي‌هاي ديجيتالي؟» (نشر Fyp) در 208 صفحه به قيمت 19.5 يورو بر پيشخان كتابفروشي‌هاي فرانسه جای گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها