دوشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۹
اعلام فراخوان مقاله بخش خدمات اطلاعاتی و مرجع كتابداري (ایفلا)

«نسل گوگلی به کمک ما احتیاج دارد» محور موضوعی فراخوان مقاله بخش خدمات اطلاعاتی و مرجع فدراسيون بين‌المللي انجمن‌ها و مؤسسات كتابداري (ایفلا) برای کنفرانس 2012 است.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از سايت کنگره جهانی ایفلا 2012، اين كنگره نشست دو ساعته خود در بخش خدمات اطلاعاتی و مرجع با محور موضوعی «نسل گوگلی به کمک ما احتیاج دارد: لزوم توجه به نقش‌های جدید برای نمایان ساختن خدمات اطلاعاتی و مرجع در عصر دیجیتال» برگزار خواهد کرد. 

به همین دليل در فراخوان این بخش از ایفلا در سال 2012 محورهای موضوعي چون «چگونه به مراجعه کنندگانی که نمی‌دانند به کمک احتیاج دارند، کمک کنیم؟ ایجاد دسترسی به نسل عصر دیجیتال»، «بازتعریف خدمات اطلاعاتی با شاخص‌های انسانی: آیا کتابداران مرجع حلقه ارتباطی گمشده محسوب می‌شوند؟»، «ایجاد و توجه به خدمات اطلاعاتی در عصر دیجیتال»، «چگونه می‌توانیم کاربران خود را با دانش بالا در کامپیوتر به افرادی تبدیل کنیم که قادر باشند اطلاعات کارآمد، مفید و اخلاقی را ارزیابی و تشخیص دهند؟» قرار گرفته است.

موضوعات ديگري مانند «چه مهارت‌های اطلاعاتی برای سال 2012 و بعد از آن مورد نیاز است؟»، «ارتباط و همکاری میان کتابداران و کاربران چگونه دستخوش تغییر خواهد شد؟» و «چگونه می‌توانیم میان سواد اطلاعاتی و مرجع با مدل‌های جدید خدمات مرجع تعامل و ارتباط برقرار کنیم؟» در اين نشست مطرح خواهد شد.
 
در این نشست دو ساعته، 4 یا 6 سخنران به ارايه مقالات خود خواهند پرداخت.

علاقه‌مندان می‌توانند پروپوزال و رزومه‌ای از پدیدآورنده را تا 31 ژانویه 2012 (11 بهمن 1390) به جین ولر به نشانی پست الکترونیکی jane.weller@hants.gov.uk ارسال كنند. 

هرساله حدود 4 هزار شرکت کننده از بیش از 100 کشور دنیا در کنگره جهانی ایفلا شرکت می‌کنند. امسال هفتاد و هشتمین کنگره جهانی کتابداری ایفلا، 11 تا 17 آگوست 2012 (21 تا 27 مرداد 1391) با محور موضوعی «کتابخانه‌های کنونی! الهام بخش، شگفت‌آور و توانمند» در هلسینکی فنلاند برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها