سه‌شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۰
کتابی درباره «تصوف در اسلام» منتشر شد

حجت‌الاسلام داوود کمیجانی از انتشار کتاب «تصوف در اسلام» توسط نشر «راه ابریشم» خبر داد. این کتاب روايتگر تاريخ تصوف در اسلام از ابتدا تاكنون است.-

کمیجانی، نویسنده کتاب «تصوف در اسلام» در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، درباره این کتاب اظهار کرد: تاریخچه تصوف از زمان پیدایش تاکنون در اسلام، اعتقادات صوفيه، فرقه‌هاي پيشين و حال صوفيه، تشیع و تصوف، عنوان بخش‌هاي اصلي اين كتاب را تشكيل مي‌دهند.

وی با اشاره به اين‌كه براي نگارش کتاب «تصوف در اسلام» حدود يك سال و نيم وقت صرف كرده است، افزود: اين اثر،‌ کتابی خلاصه و مجمل است و ويژگي‌اش اين است که بسيار روان و ساده نوشته شده و مطالب سنگین اعتقادی در آن به صورت خلاصه و قابل فهم بیان شده‌اند.

كميجاني ادامه داد: از ديگر نكات مهم كتاب «تصوف در اسلام» این است که درصدد القای مطلب یا عقیده خاصي به مخاطب نيست و در مقام قضاوت درباره خوب يا بد بودن تصوف برنیامده است، بلکه تنها مطالب را شرح می‌دهد تا خود خوانندگان قضاوت کنند. در حقیقت، این کتاب رویکرد تطبیقی به تصوف دارد، نه تحقیری.

اين نويسنده همچنین از نگارش کتابی با عنوان «شیعه در ایران» خبر داد و گفت: نگارش این کتاب به پایان رسیده است و در حال بازنگری نهایی آنم. «شیعه در ایران» احتمالا اردیبهشت‌ماه سال آینده، توسط انتشارات «راه ابریشم» وارد بازار کتاب خواهد شد.

کمیجانی درباره کتاب «شيعه در اسلام» اظهار کرد: مطالبی درباره چگونگی و زمان شیعه شدن ایرانیان،‌ عوامل و زمینه‌های آن و حکومت‌های ایران بعد از تشیع تاکنون، در این کتاب موجودند.

نويسنده كتاب «شيعه در ايران» درباره اين كتاب افزود: اين کتاب، داراي حجمي اندك است و به صورت مختصر و مفید نوشته شده و به بيشتر سوالاتی که اغلب درباره چرایی و چگونگی شیعه شدن ایرانیان وجود دارد، پاسخ می‌دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط