یکشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۴
بیست و ششمین کتاب کارتر توصیه های مذهبی است

بیست و ششمین و تازه ترین کتاب جیمی کارتر رییس جمهور اسبق آمریکا با چارچوبی کاملا مذهبی منتشر شده تا جایی که در هر صفحه آن یک عبارت از کتاب مقدس به چشم می خورد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از « کرونیکل هرالد»، جیمی کارتر تا کنون کتاب های مختلفی از جمله درباره خاطرات کودکی، خاطرات دوران ریاست جمهوری و بحران خاورمیانه نوشته ولی هیچ یک از آن کتاب ها شبیه کتاب جدید او نیست که با عنوان «کارتر در گذر سال‌ها:366 تعمق روزانه از سی و نهمین رییس جمهور » منتشر شده است. او در این کتاب 366 قطعه مختلف از تجارب سی ساله تدریس در کلاس های مذهبی موسوم به «کلاس های روز یکشنبه» را همراه با عبارت هایی از کتاب مقدس و همچنین شرح حال های شخصی اش گرد آورده است.
 
كارتر می گوید:« تمام تدریس های من نمایانگر یک شخصیت غیرروحانی است. من یک خداشناس نیستم.» اما می افزاید:«من پیام هایی واقعی از کتاب مقدس یا از اعتقادات مسیحیت استخراج می کنم که در زندگی روزمره قابل استفاده است، حال چه شما یک کشاورز باشید و چه یک روزنامه نگار ، وکیل، معلم یا یک کارمند سیاسی.»

کارتر در این کتاب سعی کرده تلاش های اعتقادی خود را  بیان کند و در بخشی از کتاب می گوید بعد از این‌که برای نخستین بار از دستیابی به سمت فرمانداری ایالت جورجیا بازماند، احساس می کرد که «از خدا دور شده و دچار افسردگی است.» او در بخش دیگری از کتابش می نویسد: «اگر هیچ پایه ای برای ایمان ما وجود نداشته باشد ... پس چطور می توانیم با صدها میلیون نفر در سراسر جهان برای حضور عیسی مسیح روز شماری کنیم؟ چگونه ممکن است که مسیح از نظر ما زنده باشد؟ چطور مسیح تعداد زیادی از قلب ها و ذهن های ما را تحت تاثیر قرار می دهد تا به دنبال حقیقت نهایی زندگی و جهان پیرامون خودمان باشیم؟» 

البته کارتر در کتابش بحث های سیاسی را هم وارد کرده و قانون موسوم به « میهن پرستی» و همچنین شکنجه هایی مانند «غرق مصنوعی» را هم محکوم کرده است. به نوشته او مسیح «فقط به این دلیل که بی عدالتی به دوستان و خانواده ما صدمه نمی زند، ساکت نخواهد ماند.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها