دوشنبه ۵ آذر ۱۳۸۶ - ۱۳:۱۴
صابري: تمام ديالوگ‌هاي اين نمايش بر اساس اشعار مولاناست

در نشست خبري نمايش "شمس پرنده" كه صبح امروز در تالار وحدت برگزار شد، "پري صابري" بر این نکته تاکید کرد که همه ديالوگ‌هاي نمايش "شمس پرنده" را براساس اشعار مولانا كه تبلور احساسات، باورها و فرهنگ ايرانيان است، نوشته است.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، صابری در نشست خبري نمايش "شمس پرنده" گفت: به مناسبت سال مولاناٰ به عنوان يك هنرمند وظيفه داشتم که پس از 8 سال با اجراي مجدد نمايش "شمس پرنده" حضور داشته باشم و با اجراي اين نمايش در خارج از كشور نیز، فرهنگ ايران را به نمايش بگذارم. 

وي با بيان اين مطلب كه متن نمايشنامه براي اجراي مجدد تغيير نكرده است، ادامه داد: مولانا، حافظ، فردوسي و جامي میراث ملي ايرانند و من به عنوان هنرمند، وظيفه ملي خود مي‌دانم که در قالب نمايش، حق خود را نسبت به اين شاعران كه آثارشان تبلور احساسات و باورهاي ما هستند، ادا كنم. 

صابري گفت: بعد از انقلاب به دليل شرايط و دگرگوني‌هاي ايجاد شده و تجربه جديدي كه در من شكل گرفت، فقط بر روي متون ايراني از جمله "بيژن و منيژه"، "رستم و سهراب" و "ليلي و مجنون" كاركردم تا فرهنگ پر قدرت كشور را با زبان نمايش تكرار كنم. 

وي با اشاره به اين كه نمايشنامه "شمس پرنده" به چاپ رسيده است، اضافه كرد: تصميم دارم نمايش "بابا نشاط" را كه برگرفته از شخصيت "ملانصرالدين" است و نكته بيني ايرانيان را دربردارد، به روي صحنه بياورم. 

صابري يادآور شد: درنمايش شمس پرنده، "محمد حاتمي" در نقش مولانا و "سيرس اسنقي" در نقش شمس، نقش آفريني مي‌كنند. 

نمايش "شمس پرنده" به مدت 13 شب از امشب و از ساعت ۱۷:۳۰ در تالار وحدت به روی صحنه می‌رود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط