دوشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۰
قدرت؛ كتابي ديگر از نويسنده «راز»

چاپ نخست کتاب «قدرت» نوشته «راندا برن» با ترجمه محمد نوراللهي از سوي انتشارات البرز منتشر و روانه بازار نشر شد. كتاب «راز» اين نويسنده از شهرت فراوان برخوردار است._

به گزارش خبرگزاري کتاب ايران(ايبنا)، اين اثر براي رسيدن به يك زندگي حيرت‌انگيز تاليف شده و مطالب بسيار مفيدي را درباره انسانها و چگونه زندگي شان همراه كشف جهان پيرامونشان بازگو مي‌كند.

«برن» در بخشي از اين كتاب مي‌نويسد: «زندگي ساده است. زندگي فقط از دو چيز ساخته شده است؛ مثبت و منفي. هر جنبه از زندگي؛ هر چه باشد؛ سلامتي، پول، روابط، شغل، خوشبختي، يا مثبت است يا منفي. تو مقدار زيادي پول داري يا نداري. از موهبت سلامتي برخورداري يا عاري از آن هستي. روابطت با شادي همراه است يا با دشواري. شغل تو هيجان‌انگيز و موفق است يا رضايتمندانه و موفق نيست. تو اغلب سرشار از شادي هستي يا احساس خوبي نداري. تو سال‌هاي خوبي داري يا سال‌هاي بد، اوقات خوب يا اوقات بد، روزهاي خوب يا روزهاي بد...

اگر در زندگي‌ات چيزهاي منفي بيشتري نسبت به چيزهاي مثبت داري، پس يك جاي كار به شدت مي‌لنگد و تو اين را خوب مي‌داني. تو ديگران را مي‌بيني كه خوشحال و تامين هستند و زندگي‌شان مملو از چيزهاي خارق‌العاده است و چيزي به تو مي‌گويد كه تو هم شايسته داشتن همه آنها هستي. حق با توست؛ تو لياقت داشتن يك زندگي سرشار از همه چيزهاي خوب را داري.
اغلب آدم‌هايي كه زندگي عالي دارند نمي‌دانند كه دقيقا براي به دست آوردن آن، چه كرده‌اند. اما آنچه بديهي است، اين است كه آنان كاري كرده‌اند. آنان از قدرت استفاده كرده‌اند كه سرچشمه هر چيز خوبي در زندگي است.
بدون استثنا هر كسي كه زندگي خارق‌العاده‌اي دارد از عشق براي به دست آوردن آن استفاده كرده است. قدرت به دست آوردن همه چيزهاي خوب در زندگي، عشق است!»

نيروي عشق
از جمله مفاهيمي كه نويسنده كتاب بر آن تاكيد فراوالني دارد، واژه عشق است. به نظر او، عشق عنصري است كه هر چند با چشم ديده نمي‌شود، اما به ‌اندازه آب و هوا واقعي است. عشق، نيروي عمل، زندگي و حركت است، موج‌گونه حركت مي‌كند و چون امواج اقيانوس در جريان است.

«راندا برن» در پيشگفتار كتاب مي‌نويسد: «نهم سپتامبر سال 2004 را هرگز فراموش نخواهم كرد. آن روز وقتي از خواب بيدار شدم با روزهاي ديگر متفاوت به نظر نمي‌رسيد، اما قرار بود بهترين روز زندگي‌ام باشد.
من نيز همچون ديگران در همه عمرم به سختي تلاش كرده و زحمت كشيده بودم تا زنده بمانم و به بهترين شكل با سختي‌ها و موانع سر راهم دست و پنجه نرم كنم. اما سال 2004 بسيار سال طاقت‌فرسايي براي من بود و وضعيت دشواري كه در آن به سر مي‌بردم در 9 سپتامبر عملا مرا به زانو درآورد. روابط، سلامت، شغل و وضع مالي‌ام به نظر جبران ناپذير مي‌آمد. نمي‌توانست از ميان سختي‌هاي روزافزوني كه احاطه‌ام كرده بود راه فراري بيابم. و آن گاه آن اتفاق افتاد!
دخترم كتابي به دستم داد كه صد سال قدمت داشت و در مدت نود دقيقه‌اي كه خواندن آن كتاب طول كشيد، همه زندگي‌ام دگرگون شد. فهميدم كه همه چيز چگونه در زندگي‌ام اتفاق افتاده بود و همان لحظه بود كه درك كردم چه بايد كنم تا همه چيز را آن گونه كه مي‌خواهم تغيير دهم. من يك راز را كشف كرده بودم؛ رازي كه در طول قرن‌ها منتقل شده بود، اما افراد كمي در طول تاريخ از آن آگاهي پيدا كرده بودند.
از آن لحظه به بعد، دنيايي كه نظاره‌گر آن بودم آن دنياي پيشين نبود. همه آنچه من درباره چگونگي زندگي كردن باور داشتم با واقعيت در تضاد بود. من ده‌ها سال با اين تفكر زندگي كرده بودم كه اتفاق‌ها برايمان در زندگي فقط رخ مي‌دهند؛ اما اكنون، مي‌توانستم حقيقت باورنكردني را ببينم.
علاوه بر آن مي‌توانستم ببينم كه اغلب مردم از اين راز اطلاعي نداشتند و به همين دليل شروع كردم به درميان گذاشتن آن با مردم دنيا. با وجود همه موانع ممكن، فيلم راز را ساختم كه در سال 2006 براي مردم دنيا به نمايش درآمد. پس از آن در همان سال، كتاب راز را نوشتم كه به من اين امكان را داد كه چيزهاي بيشتري درباره آنچه كشف كرده بودم مطرح كنم.
هنگامي كه راز منتشر شد با سرعت آذرخش حركت كرد و از فردي به فرد ديگر بر روي كره زمين منتقل شد. امروزه ده‌ها ميليون نفر در هر كشوري با استفاده از دانش آن به باورنكردني‌ترين شكل ممكن زندگي‌شان را تغيير داده‌اند.
وقتي مردم فهميدند كه چگونه با راز زندگي‌شان را تغيير دهند، هزاران داستان خارق‌العاده را با من در ميان گذاشتند و من درك بهتري از اينكه چرا مردم چنين دشواري‌هايي را در زندگي‌شان تجربه مي‌كنند پيدا كردم و با اين درك جديد، دانش قدرت همراه بود؛ دانشي كه مي‌تواند بدون درنگ زندگي را تغيير دهد.
راز، قانون جذب را آشكار مي‌كند؛ نيرومندترين قانوني كه بر زندگي ما حكم‌فرماست. قدرت شامل جوهره همه چيزهايي است كه من از زمان انتشار راز در سال 2006 آموخته‌ام. تو در (كتاب) قدرت خواهي فهميد كه براي تغيير روابط، وضع مالي، سلامتي، خوشبختي، شغل و همه زندگي‌ات فقط به يك چيز نياز داري.
براي اينكه قدرت، زندگي‌ات را تغيير دهد لازم نيست حتما راز را خوانده باشي؛ زيرا همه چيزهايي كه به دانستن آن نياز داري در (كتاب) قدرت آماده است. اگر هم راز را خوانده باشي، اين كتاب نكات بسياري را به آنچه از پيش مي‌داني اضافه خواهد كرد.
چيزهاي بسياري وجود دارد كه بايد بداني. چيزهاي بسياري وجود دارد كه بايد درباره خودت و زندگي‌ات ياد بگيري. چيزهايي كه همگي خوب است؛ از خوب هم فراتر؛ در واقع يك پديده است.»

اثر حاضر، مطالبي درباره رازهاي قدرت، احساسات، آفرينش، كليدهاي كسب قدرت و رابطه قدرت با پول و روابط و سلامتي و زندگي ارايه مي‌كند.

چاپ نخست کتاب «قدرت» با شمارگان 2000 نسخه، 248 صفحه و بهاي 72000 ريال راهي بازار نشر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها