دوشنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۱
مباحثي درباره تجلي توحيد در نظام امامت

چاپ نخست كتاب «تجلي توحيد در نظام امامت» تاليف آيت‌الله صافي گلپايگاني، از سوي انتشارات مسجد مقدس جمكران منتشر شد./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اين اثر كه دوازدهمين كتاب از مجموعه آثار «سلسله مباحث امامت و مهدويت» به شمار مي‌آيد، در چهار گفتار، به مباحثي درباره تجلي توحيد در نظام امامت مي‌پردازد.

سير توحيدي، معنوي و كمالي انسان، اگرچه به ظاهر از معرفت‌‌الله و توحيد و ساير صفات كماليه باري‌تعالي آغاز مي‌شود، اما در ادامه و امتداد نيز همان تكامل معرفت خدا و عقيده توحيد و جلوه‌هاي آن است. عقايد ديگر مانند نبوت، امامت و معاد، هر چند اصولي مستقل در كنار عقيده توحيد محسوب مي‌شوند، در وجود و واقعيت يافتن متاخر از عقيده توحيد و مرتبط به آنند و در واقع مكمل آن و بسط و تفصيل معرفت خدا و صفات كمالي ذاتي و افعالي اويند.

عقيده به نبوت، مرتبه‌اي از مراتب كمال عقيده به توحيد و جلوه‌اي از جلوه‌هاي معرفت خداست. همچنين عقيده به معاد و امامت، همه از شئون و تجليات اين عقيده شناخته مي‌شود. آنان كه خدا را به اسماء‌الحسني و صفات عليايي كه دارد، مي‌شناسند، به فرستادن پيامبران و اعطاء معجزه به آنها و نزول كتاب و موازين و قواعد و احكام مورد نياز بشر از جانب او ايمان مي‌آورند، چنان كه به نصب امام و وجود حجت در هر عصر و زمان و ولايت و ساير نظامات نيز ايمان مي‌آورند. همچنان كه وقتي خدا را به عدل، حكمت و منزه بودن از كار لغو، عبث و بيهوده شناختند، به معاد ايمان مي‌آورند. 

موضوع اين رساله تجلي توحيد در نظام امامت است كه چون با تجلي توحيد در كل رسالات انبيا و رسالت اسلام و تجلي آن در امامت حضرت مهدي(عج) ارتباط دارد، در چهار گفتار به آن پرداخته مي‌شود. 

تجلي توحيد در رسالات انبيا، معارف و شرايع آسماني، تجلي توحيد در اسلام، تجلي توحيد در نظام امامت و تجلي توحيد در امامت حضرت مهدي(عج)، عناوين فصول اين گفتارند.

چاپ نخست كتاب «تجلي توحيد در نظام امامت» در شمارگان 2000 نسخه، 76 صفحه و بهاي 9000 ريال راهي بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط