یکشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۵
کتاب « رویاهای پدرم» را خود اوباما ننوشته است

یک تاجر پر نفوذ آمریکایی که از او به عنوان نامزد احتمالی جمهوری خواهان برای انتخابات ریاست جمهوری 2012 نیز نام می‌برند، مدعی شد که باراک اوباما رییس جمهور آمریکا خودش کتاب «رویاهای پدرم» را ننوشته است.\

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران( ایبنا) به نقل از TPMDC، «دونالد ترومپ» که از او به عنوان نامزد احتمالی جمهوری خواهان نام برده می شود، در گفت و گو با شبکه خبری فاکس نیوز، گفته که کتاب «رویاهای پدرم» توسط باراک اوباما نوشته نشده، بلکه «بیل آیرز» نظریه پرداز مسایل آموزشی آمریکا و از فعالان ضد جنگ ویتنام که تا کنون بیش از 20 کتاب نوشته، این کتاب را نوشته است.
 
کتاب «رویاهای پدرم» نخستین کتاب اوباماست که در سال 1995 منتشر شده و در آن او زندگی‌ خود را از آغاز تا زمانی که به دانشکده حقوق دانشگاه هاروارد راه یافت شرح می‌دهد. او در سال 2006 نیز کتاب دومش را با عنوان «جسارت امید» منتشر کرد.

البته این نخستین باری نیست که این تاجر و سیاستمدار آمریکایی بحث تقلبی بودن کتاب اول اوباما را مطرح کرده ولی او این بار فرضیه‌اش را با شرح و بسط بیشتری در اصلی ترین شبکه خبری جمهوری‌خواهان یعنی فاکس نیوز پیش کشیده و احتمالا با واکنش‌های بیشتری مواجه خواهد شد.
 
ترومپ که جمعه شب در گفت و گو با «سن هانیتی» مجری معروف فاکس نیوز حاضر شده بود، درباره اطلاعات مربوط به زندگی شخصی رییس جمهور آمریکا تشکیک کرد و مدعی شد که احتمالا شناسنامه واقعی اوباما حاوی اطلاعاتی است که رییس جمهور آمریکا حاضر نیست آنها را فاش کند از جمله اینکه اوباما مسلمان بودنش را انکار می‌کند.

این تاجر آمریکایی با اشاره به تحصیلات اوباما در هاروارد گفت:«من شنیده‌ام که او با نمرات بدی تحصیلاتش را در هاروارد تمام کرده است.» وی همچنین با اشاره به کتاب «رویاهای پدرم» گفت:« او کتابی نوشته که حتی از کتاب ارنست همینگوی هم بهتر است ولی دومین کتاب او توسط یک فرد معمولی نوشته شده است.» مجری شبکه فاکس نیوز پرسید:«آیا منظور شما این است که کتاب اول را بیل آیرز نوشته؟» ترومپ جواب داد:« من که معتقدم بیل آیرز این کتاب را نوشته است. اوباما بهترین دوست بیل آیرز است. بیل آیرز یک نابغه خارق‌العاده است و افراد زیادی می گویند که او این کتاب را نوشته است. همانطور که می‌دانید خود بیل آیرز هم هفته پیش گفت که او این کتاب را نوشته است.»

نامزد احتمالی جمهوری خواهان اضافه کرد:« همانطور که می دانید من کتاب های پرفروش زیادی نوشته‌ام از جمله کتاب «هنر معامله» را. بنابر این چیزهایی درباره کتاب نوشتن می‌دانم. من معتقدم کسی که کتاب اول (رویاهای پدرم) را نوشته، همان نویسنده کتاب دوم (جسارت امید) نیست. اوباما وقتی کتاب دوم را نوشت یک اشتباه بزرگ انجام داد، چون کتاب دوم او توسط فردی خیلی معمولی نوشته شده است.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها