سه‌شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۷
نگاهی داستانی به حیات وحش در «آهوی شاخ آهنی»

کتاب «آهوی شاخ آهنی» سومین نوشته فرزاد باقری، داستان‌نویس شیرازی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، کرامت یزدانی (اشک)، ناشر این کتاب در خصوص نقش حیوانات در آثار داستانی، گفت: نقش‌آفرینی حیوانات در آثار ادبی، پیشینه و بستری طولانی و متنوع دارد. داستان‌های حیوانات پیش از همه، محصول رابطه‌ نزدیک انسان با حیوانات است. به‌درستی نمی‌توان نخستین داستان‌ها یا نخستین کسانی را که به داستان حیوانات پرداخته‌اند را معرفی کرد. چه بسیار داستان‌هایی که حیوانات در آن نقش دارند، در قلمرو ادبیات شفاهی بوده و سینه به سینه و دهان به دهان گشته و به روزگار ما رسیده است.

وی در عین حال تاکید کرد: اما می‌توان سرآغاز بسیاری از داستان‌های حیوانات را در دوران اساطیری ملل جستجو کرد که شکل ابتدایی و نخستین خود را در قالب اساطیر نشان داده است.
 
مدیرمسئول «انتشارات نویسندگان پارس» در ادامه درباره داستان «آهوی شاخ آهنی» گفت: فرزاد باقری با «آهوی شاخ‌آهنی» توانسته است داستانی مستند با نگاهی تازه به حیات‌ وحش و طبیعت به تصویر بکشد؛ و با بیانی ظریف و شخصیت‌پردازی قوی، مرز رفتاری انسان و حیوان را متمایز کند.
 
یادآور می‌شود، «آهوی شاخ آهنی»، سومین نوشته فرزاد باقری، داستان‌نویس شیرازی، با ویراستاری ندا صمدی و تصویرگری طنین منوچهری در قطع رقعی در اسفندماه جاری توسط انتشارات نویسندگان پارس در شیراز منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها