دوشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۶
کتاب «روش فرهنگ‌سازی پاکدامنی در قرآن» منتشر شد

مرکز نشر هاجر در قم با همکاری مؤسسه تمهید، کتاب «روش فرهنگ‌سازی پاکدامنی در قرآن» اثر حجت‌الاسلام عبدالکریم بهجت‌پور، عضو شورایعالی آموزش و پرورش کشور و مدیر حوزه علمیه خواهران را منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، این کتاب با یک مقدمه در چهار فصل و 20 ریزموضوع مطالب ارزشمندی را درباره پاکدامنی و عفاف، تقوای جنسی و هنجار پاکدامنی مطرح می‌کند.
 
«مرحله اول تغییر و تحول: ارزش‌گذاری پرهیز از آلودگی جنسی»، «مرحله دوم تغییر و تحول: تثبیت ارزش پرهیز از آلودگی جنسی»، «مرحله سوم تغیر و تحول: هنجارسازی پرهیز از آلودگی جنسی» و «مرحله چهارم تغییر و تحول: پایش و مراقبت از تقوای جنسی و هنجار پاک دامنی» چهار فصل اصلی این کتاب را تشکیل می‌دهند.
 
از مهم‌ترین موضوعات مطرح شده در این کتاب می‌توان به «جایگاه و اهمیت بحث فرهنگ‌سازی پاکدامنی و عفت»، «مسأله پاکدامنی در جامعه معاصر نزول»، «فضای فرهنگی حاکم بر مکه در مرحله اول»، «آیات ارزش‌گذاری پرهیز از آلودگی جنسی»، «راهکارهای مقابله با تهاجم فرهنگی»، «آیات مقاوم‌سازی مؤمنان در شرایط علنی شدن دعوت»، «آیات خاص مقاوم‌سازی مؤمنان» اشاره کرد.
 
نویسنده در بخشی از مقدمه این کتاب آورده است: «یکی از مهمترین و کلیدی‌ترین مقولات فرهنگی در این صحنه مبارزه که به جِد مورد توجه جهان غرب قرار گرفته و سردمداران آن بارها با صراحت و کنایه از برنامه‌ریزی برای این مقوله سخن گفته‌اند، مسأله اخلاق وعادات و رفتارهای جنسی مردم در ایران و کشورهای اسلامی است. اینجاست که باید به فکر راه‌حلی بود تا نسل‌های جدید و به‌خصوص جوانان، توان آراسته شدن به پاکدامنی را پیدا کنند و عموم مردم و افراد متقی بر این مسیرمستقیم، پایداری کنند.

متاسفانه روش‌های فرهنگ سازی این مقوله و استقامت دادن مردم، از مدل روشنی برخوردار نبوده و همین امر موجب شده است تا تلاش‌های فرهنگی و تربیتی دستگاه‌ها و سازمان‌های مربوط، رویش‌ها و محصول‌های بایسته را نداشته باشند و حتی اعتماد به دستگاه‌های حقوقی و انتظامی به تدریج کم تأثیر شود و روزبه‌روز از توان بازدارندگی برخوردهای انتظامی و قضایی کاسته شود.»
 
نخستین چاپ کتاب «روش فرهنگ‌سازی پاکدامنی در قرآن» در 248 صفحه با شمارگان 500 نسخه به بهای 36 هزار تومان از سوی مرکز نشر هاجر راهی بازار نشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها