سه‌شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۹
انتشار چهار کتاب حامد حاجی‌زاده در ایران و کشورهای همسایه

چهارگانه حامد حاجی‌زاده همزمان در ایران و چند کشور همسایه منتشر و راهی بازار نشر شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، چهار کتاب حامد حاجی‌زاده، شاعر و نویسنده کاشانی از سوی نشر هنر نو منتشر شد و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت. برخی از این آثار با رایزنی انتشارات هنرنو با ناشران خارجی ‌در کشورهای همسایه مانند روسیه، عراق و تاجیکستان هم در حال انتشار است. در ادامه توضیح مختصری درباره این آثار آمده است.

پنجره طبقه چهارم
«پنجره طبقه چهارم» عنوان رمانی است از چهارگانه‌های این نویسنده که در شش فصل نوشته شده و داستان مردی را روایت می‌کند که در تنگنای عاطفی قرار گرفته است. اصغرآقا شخصیت اول داستان ساده دل است. او می‌خواهد از فرصت رها شدن  از یک زندگی تلخ و روزمره استفاده کند و در ادامه ماجراهایی اتفاق می‌افتد که خواننده را ترغیب می‌کند تا قصه را ادامه دهد.
«پنجره طبقه چهارم» در 230 صفحه، تیراژ 1000 نسخه و به قیمت 60 هزار تومان منتشر شده است. کتاب «پنجره طبقه چهارم» همزمان با انتشارش در ایران در کشور تاجیکستان هم در حال انتشار است.


شکار در مذارکره
«شکار در مذاکره» یکی دیگر از آثار حامد حاجی‌زاده است که از داستان‌های به هم پیوسته تشکیل شده است. فصل‌های فرد و زوج این کتاب هر کدام داستان جداگانه‌ای را روایت می‌کنند اما در نهایت ده فصل این کتاب یک اثر به هم پیوسته را شکل می‌دهند. داستان‌های این کتاب ماجرای جنگل و حیواناتی است که در موقعیت‌های حیاتی در کنار هم می‌نشینند و بابت شرایط یا مشکلات خاص تصمیم می‌گیرند‌. آنها نماد آدم‌هایی هستند که باید تصمیم‌های درست و به موقعی بگیرند. یکی رهبر می‌شود‌، یکی وزیر و دیگری مخالف‌. تصمیم آنها در این داستان سرنوشت جنگل‌، حیوانات و آدمک‌ها را رقم می‌زند. در ماجرای کلی، داستان‌ها به سمتی پیش می‌روند که به هم متصل هستند اما هر کدام به تنهایی هم آغاز و پایانی دارند و روایتی مستقل. «شکار در مذاکره» در 143 صفحه، تیراژ 1000 نسخه و به قیمت 51 هزار تومان منتشر شده است.

عروس وردیه
رمان «عروس وردیه» یکی دیگر از چهار‌گانه‌های حامد حاجی‌زاده است. این رمان داستان مرارت‌های زنی به نام اسما را روایت می‌کند که نمونه‌ای از هزاران نفری است که بدون اراده گرفتار شرایطی دور از باور می‌شوند. بارداری ناخواسته در شرایطی بغرنج و چندین مشکل بزرگ دیگر که همزمان او را به چالش می‌کشند، روایت داستان را شکل می‌دهد؛ درحالی‌که دردسرهای اسما را همسری به اسم سارو به دوش می‌کشد که تجربه زیادی در مدیریت یک زندگی پر از چالش را ندارد. آدم‌های هرزه، فامیل‌های خودخواه، اسارت، سیاستمداران نادرست و تاجران بدکار سرنوشت اسما را در این رمان رقم می‌زنند. رمان «عروس وردیه» در ۲۴۰ صفحه و به قیمت ۶۰ هزار تومان به چاپ رسیده است. کتاب «عروس وردیه» در کشورهای روسیه و عراق هم در حال انتشار است.

حکم پاییز
کتاب آخر این چهارگانه مجموعه شعری است با عنوان «حکم پاییز». حاجی‌زاده در این اثر شعرهایش را در پنج فصل تدوین کرده است که چهار فصل اول این کتاب را شعرهای نیمایی و سپید تشکیل می‌دهند و فصل پنجم را شعرهای کلاسیک. حاجی‌زاده در این شعرها ساده اما عمیق به زندگی نگاه می‌کند و طبیعت در آثارش جایگاه قابل توجهی دارد. شاعر با انتشار آثار کلاسیک نشان داده تجربه‌های فراوانی را پشت سر گذاشته است. مجموعه شعر «حکم پاییز» در 184 صفحه، تیراژ 1000 نسخه و با قیمت 51 هزار تومان منتشر شده است.

حامد حاجی‌زاده سال ۱۳۵۷ در کاشان به دنیا آمد. او فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد رشته مدیریت است و سال‌های زیادی است که به‌صورت جدی در عرصه ادبیات حضور دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها