چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۰
کتاب خوش‌خوانی که هر مخاطب می‌تواند بخواند

«افسانه‌های ایرلندی» کتاب خوش‌خوانی است که هر مخاطب در هر سن و سالی می‌تواند آن را بخواند.

خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)- «افسانه‌های ایرلندی» کتاب خوش‌خوانی است که هر مخاطب در هر سن و سالی می‌تواند آن را بخواند تا با افسانه‌های ایرلندی آشنا شود.

تا به حال شده که رویاهایتان را برای یک روانکاو تعریف کنید تا برای شما تفسیر کند؟ به احتمال زیاد این کار را نکرده‌اید. کتاب حاضر چنین رویاهایی را بیان می‌کند.
 
کتاب «افسانه‌های ایرلندی» گزیده‌ای است از داستان‌های عامیانه ایرلندی که به قلم جوزف جیکابز جمع‌آوری شده است. جیکابز مردم‌شناس، منتقد و مورخ ادبی و نویسنده انگلیسی که عمده شهرتش به خاطر جمع‌آوری داستان‌های عامیانه است.
 
برخی از داستان‌های عامیانه انگلیسی مانند «جک و لوبیای سحرآمیز» و «موطلایی و سه خرس» به وسیله او به شهرت رسیده‌اند. او همچنین ویراستاری ترجمه انگلیسی کتاب‌هایی کلیله و دمنه و داستان‌های ازوپ را بر عهده داشته است. این نویسنده کتاب «افسانه‌های ایرلندی» را در سال 1892 جمع‌آوری کرده است.
 
در یکی از این افسانه‌ها به نام «زن‌های شاخدار» می‌خوانیم: «یک شب زنی ثروتمند در حالی که همه خانواده و خدمتکارانش خواب بودند، پشم می‌ریسید. در همین حال بود که ناگهان کسی در زد و صدایی گفت: «باز کن! بازکن!»
زن جواب داد: «کی پشت در است؟»
و صدا جواب داد: «من ساحره تک شاخ هستم»
زن خانه با این تصور که یکی از همسایه‌ها به کمک احتیاج دارد، در را باز کرد...»
 
«افسانه‌های ایرلندی» با ترجمه حسین مردانلو در شمارگان هزار نسخه به قیمت 9 هزار تومان به تازگی و در بهار امسال(1394) از سوی نشر غنچه منتشر شده است.    
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها