شنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۱
کتابشهر کرمان؛ از کافه کتاب جوان‌پسند تا نقد فیلم اوپنهایمر

کرمان- کتابشهر کرمان در یکی از اصلی‌ترین میدان‌های شهر این روزها برنامه‌های مختلفی مانند نقد کتاب، نقد فیلم و نشست‌های تخصصی برگزار می‌کند تا محفلی تخصصی و در عین حال صمیمی برای اهالی فرهنگ ایجاد کند.

سرویس استان‌های خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا): در میدان آزادی کرمان که از اصلی‌ترین میادین این شهر است، جای یک کتابفروشی خالی بود. به قول استادی که می‌گفت در ایتالیا یک میدان با ۷ کتابفروشی بود و در کرمان در ۷ میدان هیچ کتابفروشی‌ای نیست اما مدتی است که کتابشهر کرمان در میدان آزادی و ابتدای بلوار جمهوری واقع شده است، کتابفروشی با پاخوری خوب که از قضا کافه کتاب بزرگ و زیبایی هم دارد.

هرازگاهی که به این کتابفروشی سر بزنید، ویترین بزرگ و ترکیب رنگ سبز و زردی توجه شما را جلب می‌کند و عده‌ای را می‌بینید که در این کافه مشغول خواندن کتاب هستند و قهوه‌ای می‌نوشند و از مطالعه لذت می‌برند. بیش از ۷۰ درصد فضای کتابفروشی به کتاب اختصاص دارد، کتاب‌هایی متنوع برای هر رده‌سنی به چشم می‌خورد.

همچنین بخش کودک و نوجوان با دکوراسیون خاص خود و البته قفسه‌های کوتاه و کوچک برای دسترسی آسان کودکان به چشم می‌خورد. بخش کوچکی از این کتابفروشی به فروش هدیه و لوازم جانبی مطالعه اختصاص داده شده است.

کتابشهر کرمان؛ از کافه کتاب جوان پسند تا نقد فیلم اوپنهایمر


دکوراسیون، ویترین جذاب و برخورد خوب فروشندگان این کتابفروشی در جذب مخاطبان خود بی‌تاثیر نیست. نکته حائز اهمیت این کتابفروشی، کارمندان و فروشندگان کتابشهر است که همه خانم هستند.

این کتابفروشی با فضایی مناسب، آرام و دنج برای همه اقشار جامعه فراهم شده تا علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی بتوانند از محیط مناسب و نشست‌های تخصصی پیرامون کتاب بهره‌مند شوند. حساب کاربری این کتابفروشی در شبکه‌های اجتماعی فعال است و نشست‌ها، دورهمی‌ها و رویدادهای کتابی از طریق این صفحه اطلاع رسانی می‌شوند.

کتابشهر کرمان؛ از کافه کتاب جوان پسند تا نقد فیلم اوپنهایمر

کتابشهر، معرّف و مبلّغ کتابِ‌خوب هم هست

مدیرکتابشهر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی افزود: کتابشهر ایران تنها یک کتابفروشی صرف نیست بلکه همراه با عرضه کتاب، معرّف و مبلّغ کتابِ‌خوب هم هست.

نفیسه گروهی افزود: ما در مجموعه کتابشهر سعی داریم تا به سهم خودمان در راستای ترویج کتاب و کتابخوانی قدمی برداریم؛ بر همین اساس نشست‌های نقد کتاب که به «جلسات کتابِ ماه» شناخته شده‌اند، را ابتدا با همراهی چند دوست شروع کردیم و در ادامه علاقه‌مندان زیادی در این راستا همراه ما شدند.

مدیر کتابشهر کرمان با اشاره به برنامه پر طرفدار دیدن و نقد فیلم، تأکید کرد: روزهای جمعه ما فضای کتابفروشی را برای دیدن فیلم آماده می‌کنیم و فیلم‌های سینمای روی پرده در قسمت کافی شاپ نمایش داده و پس از آن جلسه نقد آن فیلم برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: ما تا کنون فیلم‌های سینمایی و آثار ارزشمندی را در کنار هم دیده‌ایم و نقد کرده‌ایم.

گروهی با اشاره به دیگر برنامه‌هایی که در این مجموعه برگزار می‌شود، گفت: جلسات هم‌اندیشی که با موضوع‌های مختلف و مناسبتی برگزار شده است تا کنون علاقه‌مندان زیادی را به خودجذب کرده است.

وی در ادامه گفت: ما تا کنون ۱۹ جلسه هم‌اندیشی با حضور دانشجویان و اقشار مختلف برگزار کردیم و در جریانات اخیر چند جلسه را به موضوع «تاریخ درگیری هفتادساله فلسطین و رژیم آپارتاید اسرائیل» پرداختیم و هنوز هم ادامه دارد که علاقه‌مندان می توانند در این جلسات شرکت کنند.

مدیر کتابشهر اظهار داشت: خوشبختانه کتابشهر کرمان توانسته با انتخاب کتاب‌های مفید مخاطبان زیادی را جذب کند و با برگزاری نشست‌ها و جلسات ماهانه درصدد است تا با مشارکت دیگر گروه‌ها دسترسی کتاب به اقصی نقاط کرمان برای مناطق کمتر برخوردار از قفسه‌های کتاب را آسان‌تر کند.

به گفته وی، کتابشهر کرمان با برگزاری نمایشگاه‌های کوچک و بزرگ در شهرهای مختلف و در دانشگاه‌ها و مدارس و …سعی در محقق کردن اهداف کتابشهر دارد.

مدیرکتابشهر معتقد است که هر کتاب ریشه و هدف و تأثیر بسزایی در روح و روان مخاطب می‌گذارد و چه بسا با انتخاب کتاب‌های مفید و با دسترسی آسان به آن، می‌توان اثربخشی بسیاری در دل مخاطبین ایجاد کرد.

او ادامه داد: کتاب روزنه‌ای به سوی تعالی است و هر کتاب جادویی امن و قابل حمل و بی‌همتاست که با انتخاب کتابِ‌خوب می‌توان تا سال‌ها اثر آن را در گنجینه جان آدمی نگه داشت و اثربخشی آن را در گفتار و رفتار نسل‌های آینده مشاهده کرد.

وی ابراز امیدواری کرد که هر شهر یک پاتوق و محفلی خوب وصمیمی برای اهالی کتاب و علاقه‌مندان به کتاب باشد.

کتابشهر کرمان؛ از کافه کتاب جوان پسند تا نقد فیلم اوپنهایمر


به گزارش ایبنا، کتابشهر کرمان بیش از یک سال و نیم است که در کرمان فعالیت خود را آغاز کرده است. ساعت کاری این کتابفروشی از ساعت ۹ صبح تا ۲۱ به صورت یکسره است.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شیفته شفیعی IR ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
    سلام. گذشته ازبهترین کتاب فروشی در سطح شهر بهترین محیط برای کتابخوانی وتفکر است باتشکر از شما مدیر ان فرهنگ دوست
  • عارفه گرگین IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
    محیط دنج و عالی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط