جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۴
بخش‌های مهم هرمزگان پیوست فرهنگی ندارند/ کانون عضو شورای فرهنگ عمومی استان شود

هرمزگان - معاون توسعه و مدیریت منابع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: بخش‌های مهم هرمزگان پیوست فرهنگی ندارند ضمن اینکه پیشنهاد می‌کنم کانون عضو شورای فرهنگ عمومی استان شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، امین کمالوندی در سفر به هرمزگان با نماینده ولی‌فقیه در استان، امام جمعه بندرعباس و رئیس شورای فرهنگ عمومی هرمزگان دیدار کرد و نسبت به عضویت کانون پرورش فکری هرمزگان در شورای فرهنگ عمومی استان تاکید کرد.

معاون توسعه و مدیریت منابع کانون پرورش فکری گفت: شرق هرمزگان با جمعیت قابل توجه و استقرار شهرستان‌های متعدد، از تعداد انگشت شماری مرکز فرهنگی و آموزشی برخوردار است و در واقع، بخش‌های مهم استان با استقرار جمعیتی زیاد، پیوست فرهنگی ندارند.

وی با اشاره به ارائه آموزش‌های نوین مفاهیم دینی با بازی و سرگرمی به کودکان، گفت: درخواست داریم کانون عضو شورای فرهنگ عمومی استان شود و همچنین مدیران و مسئولان استانی در راه‌اندازی مراکز سیار در بخش‌های محروم و کمتر توسعه یافته استان یاری‌گر ما باشند.

کمالوندی همچنین در این دیدار عنوان کرد: ما بر این باور هستیم که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، امام‌خمینی (ره) دو دستور تاریخی دادند و یکی از آن‌ها، عدم انحلال کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، با تاکید بر تغییر سیاست‌ها و رویکردها بوده است.

وی تاکید کرد: رهبر انقلاب اسلامی نیز از زمان حضور در ریاست جمهوری تاکنون تاکید فراوانی بر جدیت در برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان داشته‌اند، به نحوی که کانون را نهاد غیررسمی تربیت کودکان در کشور می‌دانند.

کمالوندی با اشاره به فعالیت ۱۱۰۰ مرکز ثابت و سیار کانون در سراسر کشور، عنوان کرد: سهم استان بزرگ هرمزگان از این تعداد، فقط ۱۶ مرکز است که این تعداد یک ضعف تلفی می‌شود.

حجت الاسلام محمد عبادی‌زاده نیز گفت: رشد و پرورش کودکان در جامعه از ابتدا باید صورت پذیرد که این خلاء با توسعه فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قابل رفع است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی هرمزگان با تاکید بر آسیب‌شناسی اجتماعی و ارائه فعالیت‌های فرهنگی توسط کانون در این زمینه‌ها، افزود: پرورش نیروهای متخصص و بکارگیری نیروهای علاقمند از دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه، در راستای اهداف کانون، می‌تواند موجب رفع نواقص کمبود نیروی انسانی شود.

امام‌جمعه بندرعباس خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم تا از طریق صنایع مستقر در استان و عمل به مسئولیت اجتماعی این صنایع، زمینه‌ساز راه‌اندازی مراکز سیار کانون باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها