دوشنبه ۱۹ مهر ۱۳۸۹ - ۱۱:۴۵
آشنايي با مفاهيم اندازه‌گيري در ورزش

مدير مسوول انتشارات ورزش از چاپ ششم كتاب «سنجش و اندازه‌ گيري در تربيت بدني و علوم ورزشي» خبر داد و گفت: اين كتاب ماخذي جامع و معتبر از سنجش و اندازه‌گيري در تربيت بدني را در دسترس استادان و دانشجويان رشته تربيت بدني و ساير رشته‌هاي وابسته قرار مي‌دهد.\

مهدي صادقي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اظهار داشت: كتاب «سنجش و اندازه‌‌گيري در تربيت بدني و علوم ورزشي» با زباني ساده و روان و به دور از مطالب بيان غيرضروري در سه بخش «مفاهيم اساسي»، «آمار توصيفي و استنباطي» و «مواد قابل اندازه‌گيري» نگارش شده است كه علاوه بر دانشجويان دوره كارشناسي رشته تربيت بدني يا وابسته، دانشجويان كارشناسي ارشد نيز مي‌توانند از مطالب اين كتاب بهره ببرند.

مدير مسوول انتشارات ورزش با اشاره به مطالب درج شده در كتاب تصريح كرد: سنجش و اندازه‌‌گيري در تربيت بدني و علوم ورزشي در زمره علوم جديدي است كه در سال‌هاي اخير به وجود آمده و شيوه‌ها و روش‌هاي آن به صورت علمي بسط و تكوين يافته است و با وجود آن كه زماني طولاني از پيدايش آن نمي‌گذرد، از چنان گسترش و تعميمي برخوردار شده كه روش‌هاي آن در همه شاخه‌هاي تربيت بدني اعم از نظري و يا عملي با استقبال زيادي مواجه شده است.

صادقي ادامه داد: به اعتقاد مولف، امروزه پژوهش، تحقيق تجربي، تفسير، تبيين و توجيه نتايج آن در هيچ يك از رشته‌هاي علوم، بدون استفاده از روش‌هاي آماري امكان‌پذير نيست. تاكنون چندين كتاب سنجش و اندازه‌گيري در تربيت بدني توسط مولفان و مترجمان فراواني تاليف و ترجمه شده است و كتاب «سنجش و اندازه‌‌گيري در تربيت‌بدني و علوم ورزشي» نيز به صورت ويژه و اختصاصي به بيان تاريخچه سنجش، مفاهيم اندازه‌گيري، طبقه‌بندي داده‌ها، توزيع طبيعي، معيار‌هاي پراكندگي، آمار استنباطي، ويژگي‌هاي آزمون، كليات نمره‌دهي، آزمون‌هاي قدرت عضلاني؛ استقامت عضلاني و استقامت قلبي و تنفسي، آزمون‌هاي تعادل؛ چابكي، انعطاف‌پذيري، سرعت و ... مي‌پردازد.

چاپ ششم كتاب «سنجش و اندازه‌ گيري در تربيت بدني و علوم ورزشي» اثر مشترك دكتر محمود شيخ، دكتر مهدي شهبازي و شهزاد طهماسبي بروجني در شمارگان 2000 نسخه، 224 صفحه و بهاي 45 هزار ريال از سوي انتشارات ورزش راهي بازار نشر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها