دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۰:۲۶

چيستا يثربي، نويسنده و كارگردان تئاتر، قصد دارد نمايش«تفاوت قد آقايان و خانم‌ها» را اجرا كند. اين نمايشنامه پس اجرا در قالب كتاب منتشر خواهد شد.\

يثربي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، از نوشتن نمايشنامه پنج اپيزودي «تفاوت قد آقايان و خانم‌ها» خبر داد و افزود: اين نمايشنامه طنز اجتماعي است و مسايل فعلي جامعه در آن مطرح مي‌شود.

وي اين نمايشنامه را اثري عاشقانه و عارفانه دانست و گفت: در اين نمايشنامه به اساس و ريشه مشكلات خانواده‌ها در جامعه و سست شدن روابط افراد مي‌پردازم.

يثربي ادامه داد: به زودي تمرين اين نمايش را آغاز خواهم كرد. در حال حاضر براي بازي در اين نمايش با سيما تيرانداز و رحيم نوروزي صحبت كرده‌ام.

وي اضافه كرد: نمايشنامه «تفاوت قد آقايان و خانم‌ها» از سوي انتشارات ناميرا منتشر خواهد شد.

يثربي كتاب «اندر احوالات عاشقي» كه اثري طنز و روانشناسي  مدرن محسوب مي‌شود را آماده چاپ دارد. اين اثر از سوي انتشارات ناميرا به چاپ مي‌رسد.

وي در حال حاضر نمايش «پري‌خواني عشق و سنگ» را با بازي سيما تيرانداز روي صحنه دارد. اين نمايشنامه از سوي انتشارات سوره مهر منتشر مي‌شود. 

در اين نمايش عشق يك دختر از قبيله بت‌پرست به يک فرستاده خدا روايت مي‌شود. در طول اجراي نمايش، اسم دختر و نام اين فرستاده ذکر نمی‌شود ولي مخاطب متوجه مي‌شود اين فرستاده رسول اكرم (ص) است و دختر، ام‌كلثوم فرزند وليد از قبيله مشركان مكه.

«يك شب ديگر هم بمان سيلويا»، «جنايت و مكافات»، «كارناوال با لباس خانه»، «حياط خلوت»، «آيا تو تا به حال عاشق بوده‌اي روژانو»، «سرخ سوزان»، «ميهمان سرزمين خواب» و «زني براي هميشه» از جمله نوشته‌هاي يثربي‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط