شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۸۹ - ۰۹:۴۰
ارايه آثار امام خميني(ره) به زبان‌هاي انگليسي و اردو

نمايشگاه كتابي از سوي خانه فرهنگ جمهوري اسلامي ايران به مناسبت بیست و یکمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) در سالن آمفی تئاترخانه فرهنگ كشورمان در كراچي برگزار شد.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از اداره كل روابط عمومي و اطلاع‌رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، در مراسم افتتاحيه اين نمايشگاه كه با حضور دانشمندان و فرهیختگان فرهنگی، دینی و ادبی و تعدادی از دانشجویان و طلاب دینی برگزار شد، سیدحسین تقی‌زاده از مسوولان رايزني فرهنگي جمهوري اسلامي ايران درباره اهمیت کتاب در رشد و توسعه جامعه بشر سخن گفت.

وي درباره اين نمايشگاه كتاب اظهار داشت: خانه فرهنگ كشورمان به پاس خدمات بزرگ علمی حضرت امام خميني (ره) به جامعه کتاب و کتابخوانی، نمایشگاه کتابی را ترتیب داد که ضمن عرضه کتاب‌های ایشان به دو زبان اردو و انگلیسی، کتاب‌های دیگری را از انتشارات بزرگی مانند انتشارات الهدی، انتشارات انصاریان و انتشارات مجمع جهانی اهل البیت(ع) در معرض نمایش قرار دهد. 

سپس دکتر محمد قیصر، ريیس دانشگاه اردو شهر کراچی، طي سخناني گفت: خانه فرهنگ ایران از مراکز برجسته و فعالي است که از دیرباز خدمات فرهنگی و دینی انجام می‌دهد و در راه تقویت اتحاد و یکپارچگی ملت اسلامی و گسترش روابط دوستانه میان دو ملت مسلمان و همسایه، ایران و پاکستان، نقش مهمی را ایفا كرده است.
 
وي افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، ناشران کتاب ایرانی در حوزه چاپ کتاب‌های نوین و رشته‌های مختلف به ویژه کتاب‌های دینی و فرهنگی تلاش‌هاي فراواني انجام دادند كه منجر به انتشار میلیون‌ها عنوان اثر پس از پيروزي انقلاب اسلامی شد. جمهوری اسلامی ایران نه تنها از طریق انتشارات و رسانه‌ها بلکه از طریق فعال ‌کردن مراکز فرهنگی در داخل و خارج کشور، خدمات مهمی را در حوزه توسعه علم و دانش و ترویج دین مقدس اسلامی انجام داده است. 

در اين نمايشگاه كتاب‌هاي انتشارات چاپ و نشر عروج، مجمع جهاني اهل‌البيت(ع)، انتشارات الهدي و انتشارات انصاريان به مدت يك هفته به نمايش گذاشته شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها