سه‌شنبه ۸ دی ۱۳۸۸ - ۱۱:۱۹
راه‌هاي «حضور قلب در نماز»

همزمان با دومين دهه ماه محرم، بررسي عوامل عدم تمركز در راز و نياز با خداوند يكتا در ويرايش دوم كتاب «حضور قلب در نماز» نوشته علی‌اصغر عزیزی‌تهرانی از سوي موسسه بوستان كتاب به چاپ نهم مي‌رسد.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اين كتاب با توجه به اينكه ياد خدا بهترين وسيله خويشتن‌داري، كنترل غرايز سركش و جلوگيري از روح طغيان است، مي‌كوشد راه‌ها حضور قلب و توجه خاص به پروردگار را در حين عبادت خالق جهان يادآور شود.

همچنان كه در بخشي از اين كتاب آمده است: «امام صادق(ع) مى‏فرمایند؛ "از نماز بنده آن مقدارى كه توجه قلبى داشته بالا برده مى‏شود."» 

نويسنده اثر معتقد است انسان دچار بیمارى «از خودبیگانگى» و اسارت در دنیا و محبت آن است و نماز رهایى از این اسارت و دل‏بستن به سرچشمه هستى است. «حضور قلب در نماز» روح نماز است كه با آن، نماز عنداللَّه پذیرفته مى‏شود. 

نماز، معراج مومن و فريضه بزرگ الهى است كه امكان گفت‏وگو و حضور انسان را در پيشگاه خداوند، ميسر مى‏سازد، اما گاهى اين عروج و گفت‏وگو در اثر حواس‏پرتى و بى‏توجهى، فقط شكل ظاهرى مى‏يابد و با كلماتى مختصر و بدون فهم معنا پايان مى‏يابد. 

اين حواس‏پرتى در نماز چگونه است؟ چرا و در اثر چه عواملى به وجود مى‏آيد؟ راه‏هاى درمان آن كدام است؟ اثر حاضر در قسمت‏هاى مختلفى اين سوال‏ها را به تفصيل پاسخ مى‏دهد.

نهمين چاپ كتاب «حضور قلب در نماز» از سوي موسسه بوستان كتاب در شمارگان 2000 نسخه، 180 صفحه، قطع رقعي و جلد شوميز به زودي روانه بازار كتاب خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط