پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۷
خادم جمهور با حضور میلیونی مردم در مشهد تشییع شد/ آرمیدن در وطن

خراسان‌رضوی- پیکر شهید آیت الله رئیسی با حضور تاریخی و میلیونی مردم در مشهد تشییع شد و در رواق دارالسلام حرم رضوی آرام گرفت.

سرویس استان‌های خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا): پیکر مطهر آیت الله شهید سید ابراهیم رئیسی پس از تشییع تاریخی در شهرهای تبریز، قم، تهران و بیرجند روز پنجشنبه سوم خرداد در آغوش مردم خراسان رضوی قرار گرفت تا مردم دیار امام رضا (ع) میزبان آخرین سفر استانی رئیس جمهور شهید باشند.


شهید رئیسی در حرم آرام گرفت

پنجشنبه شب پیکر مطهر خادم‌الرضا (ع) آیت‌الله شهید سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهوری در رواق دارالسلام و پایین پای حضرت امام رضا (ع) با حضور خانواده و جمعی از مسئولان به خاک سپرده شد.

پیکر مطهر شهدای خدمت؛ شهید سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور، شهید مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و قائم‌مقام سابق آستان قدس رضوی و هچنین شهید سید مهدی موسوی از ساعت ۱۴ روز پنجشنبه با حضور پرشور مردم از میدان ۱۵ خرداد مشهد و خیابان امام‌رضا (ع) تشییع و پس از ورود به حرم مطهر رضوی در جایگاه ویژه صحن پیامبر اعظم (ص) مستقر و مراسم ویژه‌ای و کوتاهی برای شهدا در این صحن برگزار شد.

سپس پیکرهای مطهر شهدا بر دوش خدام رضوی وارد روضه منوره شد و با طواف بر گرد مضجع مطهر حضرت ثامن‌الحجج (ع) برای آخرین بار ضریح منور رضوی را زیارت کردند.

پس از طواف پیکر شهید سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور به سمت رواق دارالسلام برای خاکسپاری منتقل شد و پیکر دو شهید دیگر به شهرهای مراغه و شهرری منتقل خواهند شد.


پیکر رئیس جمهور شهید وارد حرم رضوی شد

تریلی حامل پیکر سه شهید خدمت بعد از طی مسیر خیابان امام رضا (ع) در مشهد وارد صحن پیامبر اعظم حرم مطهر رضوی شد.

پیکر مطهر شهدای خدمت؛ شهید سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور، شهید مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و قائم‌مقام سابق آستان قدس رضوی و هچنین شهید سید مهدی موسوی پس از ورود به حرم مطهر رضوی در جایگاه ویژه صحن پیامبر اعظم (ص) مستقر و مراسم ویژه‌ای برای شهدا در این صحن برگزار می شود.

پیکر مطهر شهید سید ابراهیم رئیسی پس از این مراسم برگزاری مراسم وداع و خاکسپاری با حضور خانواده، خادمان بارگاه منور رضوی، مسئولان و میهمانان به رواق «دارالسلام» منتقل می شود.


حضور میلیونی جمعیت، حرکت خودروی حامل پیکر شهدا را کند کرد

خیابان‌های منتهی به حرم مطهر رضوی و به ویژه خیابان امام رضای مشهد مملو از زائران ایرانی و خارجی است که در مراسم تشییع خادم امام رضا (ع) حضور دارند و برای شهید سید ابراهیم رئیسی سنگ تمام گذاشتند.

سیل جمعیت میلیونی تشییع کنندگان پیکر رییس جمهور شهید در مسیر مشایعت به خانه ابدی‌اش در حرم مطهر امام رضا (ع) به حدی است که خودرو حامل پیکر آیت الله رییسی بارها مجبور به توقف شد و مسیر را با کندی حرکت کرد.


حضور میلیونی مردم مشهد در مراسم تشییع شهید رئیسی

جمعیتی بیش از سه میلیون نفر امروز ۳ خرداد ماه ۱۴۰۳ پیکر پاک شهید آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور کشورمان، شهید مالک رحمتی و شهید سید مهدی موسوی را حدفاصل میدان ۱۵ خرداد تا حرم مطهر امام رضا (ع) در مشهد تشییع کردند.

ملت شهیدپرور مشهد و اقشار مختلف مردم، علما، طلاب و مسئولین، مرد و زن، پیر و جوان در حالی که بر سر و سینه می‌زنند با پیکر شهید آیت‌الله رئیسی و همراهان وداع کردند.مردم همه امروز آمدند تا نشان دهند قدردان خادم ملت و خستگی ناپذیر هستند و بگویند برای همیشه یاد، نام و خدمات شهید خدمت در کتاب پرافتخار تاریخ این مرز و بوم طلاکوب می‌شود.

امروز مردم خراسان رضوی و میهمانانشان از استان‌های همجوار تنها کلمات و جملاتی که می‌گفتند از آه، حسرت و ناله بود؛ داغی که هرگز در این سرزمین فراموش نخواهد شد.خادم الرضا و خادم ملت پس از سه سال خدمت و سفرهایی از جنس همدلی و مردمی بودن رهسپار دیار باقی شد و امروز روز خداحافظی با مردی بود که صادقانه برای مردم خدمت کرد و در راه خدمت به مردم به شهادت رسید.با هر نوع نگرش، شوق و سلیقه برای استقبال آمدند تا با حضورشان سید شهدای خدمت را بدرقه کنند بدرقه ای باشکوه. او برای همه محترم بود یا بهتر است بگوییم خدمتش دلیلی برای احترام و محبوبیت به شمار می‌آمد.

رئیس جمهور کشورمان چراغ خاموش خدمت می‌کرد به فکر مردم بود انقلابی واقعی بود و در راه خدمت شهید شد پشت میزنشین نبود خاکی و از جنس مردم بود.شکوه چنین مراسمی یک پیغام دارد آدمی که رفته راه و هدفش را مقدس می‌دانیم و ادامه می دهیم.

یکی از شهروندان در مراسم تشییع گفت: علت حضورم برای قدردانی از زحمات مردی خستگی ناپذیر است.

دیگری عنوان کرد: او دولت را از یک دولت نشسته و خسته به یک دولت پویا و پرتلاش و پر دستاورد تبدیل کرد، کشور را از وابستگی به اخم و لبخند دیگران نجات داد.مردم همه آمده‌اند تا ادبشان نسبت به ساحت مقدس امام هشتم را بروز و ظهور بدهن و پیکر شهیدان را بر روی دستانشان بدرقه کنند.سفرت بخیر مردی که آمده بودی راه شهید رجایی را ادامه دهی و خودت را شاگرد شهید بهشتی میدانستی… در آغوش امام هشتم آرام باش.

خودروی حامل پیکرهای مطهر شهدا تا دقایقی دیگر به میدان بیت‌المقدس خواهد رسید و وارد حرم مطهر رضوی شود.


تشییع تاریخی

عکاس: محسن رحیمی عنبران


حضور باشکوه مردم

مردم در مراسم بدرقه شهید رئیسی حضور باشکوه و تاریخی دارند.



مراسم تشییع آغاز شد

مراسم تشییع پیکر شهدای خدمت دقایقی پیش با حضور گسترده مردم در مشهد آغاز شد.

پیکرهای مطهر رئیس‌جمهور، استاندار آذربایجان شرقی و سرتیم حفاظت رئیس جمهور به میان خیل جمعیت مشهد آمد.

هزاران نفر از مردم عزادار مشهد با دیدگان اشک‌بار و قلب‌های مملو از آه و حسرت در خیابان‌ها و معابر شهر خودروی حامل پیکر رئیس جمهور شهید حضرت آیت الله رئیسی و همراهانشان را همراهی می‌کند.


مادر شهید رئیسی به استقبال فرزندش آمد

مادر شهید آیت الله رئیسی با حضور در فرودگاه مشهد به استقبال پیکر فرزند شهیدش آمد.


اقامه نماز جماعت در میدان بسیج

مشهدی‌ها که از ساعاتی پیش در میدان بسیج منتظر حضور پیکر شهیدجمهور بودند همزمان با هنگامه اذان، نماز جماعت ظهر و عصر را اقامه کردند.

خیابان‌های منتهی به میدان ۱۵ خرداد محل آغاز مراسم تشییع شهدای حادثه سقوط بالگرد در مشهد کاملاً مملو از جمعیت شده است.

مراسم تشییع و بدرقه رئیس جمهور شهید از میدان ۱۵ خرداد آغاز و تا حرم مطهر قرار است ساعت ۱۴ آغاز شود و براساس برنامه تا پیش از اذان مغرب پیکر شهید آیت‌الله رئیسی به خاک سپرده شود.

براساس گزارش ها سردار قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه برای شرکت در مراسم تشییع رئیس جمهور فقید در مشهد حضور پیدا کرده است.


پس از استقبال مسئولان و جمعی از خانواده‌های شهدا از پیکر شهید رئیسی در فرودگاه، پیکر ایشان برای تشییع و وداع به خیابان امام رضا منتقل می‌شود.

استقبال از پیکرهای مطهر شهید آیت الله رئیسی و شهید مالک رحمتی و شهید موسوی با حضور جمعی از خانواده، مسئولان و شخصیت‌های ملی و استانی در محوطه فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد در حال برگزاری است.

مردم انقلابی و امام رضایی خراسان رضوی و استان‌های همجوار در خیابان امام رضا (ع) مشهد در انتظار مراسم تشییع پیکر رئیس جمهور شهید هستند.

ابراهیم رئیسی، هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ به همراه تعدادی از همراهان در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد «قیز قلعه‌سی» به سمت تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شد و با همراهان خود به شهادت رسید.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • و نه‍ US ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۳
    خدارحمتشکند...کرمانشاه. حسینرحیمی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها