سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۱
تشییع تاریخی خادمان ملت/ دیار کریمه اهل‌بیت(س) شاهد وداع حزن‌انگیز یک امت

قم - مراسم بدرقه پیکر مطهر شهید آیت‌الله رئیسی و همراهان وی در مسیر بلوار پیامبر اعظم حد فاصل حرم مطهر حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران در میان خیل عظیم و وصف‌ناپذیر حضور مردم قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، پیکر مطهر شهید آیت الله رئیسی و همراهان وی که در سانحه سقوط بالگرد به شهادت رسیدند در بدو ورود به قم به مدرسه فیضیه منتقل و مراسم وداع با حضور طلاب و روحانیون برگزار شد.

در این مراسم شخصیت‌های مختلف از جمله مراجع و علمای حوزه علمیه قم همچون آیت‌الله نوری همدانی از مراجع عظام تقلید، شیخ عیسی قاسم، حجت الاسلام شهرستانی نماینده آیت الله سیستانی در ایران، آیت الله مدرسی و وزیر کشور حضور داشتند.

تشییع تاریخی خادمان ملت/ دیار کریمه اهل‌بیت(س) شاهد وداع حزن‌انگیز یک امت

آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع عظام تقلید با حضور در مدرسه فیضیه و قرائت فاتحه با پیکر پاک شهدای خدمت وداع کرد. هنگام حضور آیت الله سبحانی در کنار پیکر پاک شهید آیت‌الله رئیسی و همراهانشان، محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور حضور داشت.

وداع باشکوه مردم قم با شهدای خدمت/  شهید رئیسی در حرم حضرت معصومه(س)

پیکر مطهر شهدا بعد از مراسم مدرسه فیضه قم برای طواف حرم حضرت معصومه وارد حرم شد و خانواده شهید دکتر «حسین امیر عبدالهیان» وزیر امور خارجه در آئین طواف شهدای خدمت در حرم حضرت معصومه (س) حضور یافتند.

وداع باشکوه مردم قم با شهدای خدمت/  شهید رئیسی در حرم حضرت معصومه(س)

هم اکنون پیکر پاک شهدای خدمت در مسیر بلوار پیامبر اعظم حد فاصل حرم حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران در میان خیل عظیم و وصف‌ناپذیر حضور مردم قم در حال بدرقه و زیارت است. جمعی از پاکستانی‌های مقیم ایران با حضور در بلوار پیامبر اعظم (ص) در آیین وداع با شهدای خدمت به عزاداری پرداختند.

وداع باشکوه مردم قم با شهدای خدمت/  شهید رئیسی در حرم حضرت معصومه(س)

به گزارش ایبنا؛ استان قم بیستم و بیست و یکم اردیبهشت ۱۴۰۳ میزبان رئیس جمهور در دومین سفر استانی امسال هیات دولت به استان‌ها بود و با گذشت این ۱۰ روز از سفر رئیس جمهور به این استان مردم شهیدپرور قم سوگوار و عزادار رئیس جمهورشان شدند و در استقبالی کم نظیر قدرشناسی خود را نسبت به خادم ملت، خادم‌الرضا به منصه ظهور رساندند.

پیکر مطهر شهدا در میان جمعیت فشرده مردم قم به مسجد جمکران رسید و از آنجا شهدای عزیز برای مراسم تهران، عازم این پایتخت ایران اسلامی شدند.

در مراسمی که در مسجد مقدس جمکران برگزار شد، حجت‌الاسلام صفاری خطیب این برنامه، گفت: رهبر انقلاب در پیامی که برای شهادت رئیس جمهور شهید منتشر کرد فرمودند رئیسی عزیز خستگی را نمی‌شناخت و ای کاش ما هم طوری زندگی کنیم که وقتی رفتیم رفتار و عملکرد ما را تایید کنند.

وی افزود: تعبیر حضرت آقا تفسیر و تعبیر آیه ۵۴ سوره مائده است. همان‌قدر که رئیس جمهور شهید با مستضعفین متواضع بود، در برابر کفار سخت و خشک است و در راه خدا ثابت قدم پیش می‌رفت.

خطیب مسجد مقدس جمکران گفت: چکار کنیم ما هم به این درجه برسیم که در راه خدا خستگی نشناسیم. باید خوب دقت کنیم. دشمن دارد این داستان را بمب‌باران می‌کند و می‌خواهد برگ برنده شیعه را از بین ببرند. شان پیغمبر برای امت پدر بود و برای بعد از خودش فرمود امت باید با هم برادر باشند و ائمه هدا را برای ما قرار داد که در راه امیرالمونین و اهل بیت باشیم. باید در مسیر اهل‌بیت باشیم. این راه خستگی ندارد و در آن هدایت و رستگاری وجود دارد.

صبح امروز نیز مردم تبریز با پیکر رئیس جمهور و همراهانش به صورت باشکوهی وداع کردند.(اینجا)

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها