یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۳
غرفه‌ قابل حمل در نمایشگاه کتاب چقدر هزینه برد؟

مدیر انتشارات بورس گفت: ما در نمایشگاه‌های مختلفی شرکت می‌کنیم و از سال گذشته تصمیم گرفتیم که یک طراحی هویتی برای انتشارات بورس داشته باشیم.

محمد مهدی بیگلری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در پاسخ به این پرسش که طراحی غرفه بورس کار چه کسی است توضیح داد: ما گروه طراحی داشتیم. انتشارات بورس وابسته به سازمان بورس است. ما در نمایشگاه‌های مختلفی شرکت می‌کنیم و از سال گذشته تصمیم گرفتیم که یک طراحی هویتی برای انتشارات بورس داشته باشیم. ما از ناشرهایی هستیم که موضوع خاص داریم و این امکان را داریم که بر اساس مفهومی که انتشارات ما دارد و موضوعاتی که کتاب چاپ می‌کنیم، طراحی غرفه داشته باشیم. سال گذشته برای نمایشگاه بورس، بانک، بیمه این قفسه را طراحی کردیم که یکی از معروف‌ترین المان‌های بصری سازمان بورس است.

وی افزود: المان غرفه متشکل از مربع مستطیل‌های سبز و قرمز بورس است که در سایزهای مختلف کنار هم چیده می‌شود و نتیجه آنروز بورس را نمایش می‌دهد و کسانی که اهالی بازار بورس هستند کاملاً با این المان‌ها آشنایی دارند. ما سعی کردیم از این تصویر آشنا برای کسانی که با بورس آشنایی دارند یک قفسه کتاب بسازیم و یک فلش نموداری رشد با لایت نوری روی آن قرار بدهیم. این مربع مستطیل‌ها به ما امکان قفسه کتاب در غرفه می‌دهد و هم موضوعمان را در قالب فرم مربع مستطیل و فلش نموداری معروف بورس نمایش داده‌ایم.

بیگلری در مورد استفاده لاشه‌های کتاب به عنوان پایه میز در طراحی غرفه بورس گفت: خیلی از ناشرانی که دولتی هستند یا بودجه خوبی دارند به استفاده از هزینه‌های زیاد و بی‌رویه و غیر منطقی برای ساخت غرفه‌های انتشارات‌شان متهم هستند. غرفه ما شاید این موضوع را نشان بدهد اما ما سعی کرده‌ایم با یک هزینه پایین باور نکردنی و حداقلی این غرفه را طراحی و اجرا کنیم. قفسه‌ای که ساخته‌ایم یک قفسه قابل حمل است که در یک سال گذشته در غرفه‌های نمایشگاه‌های مختلف از آن استفاده کرده‌ایم. اگر نمایشگاهی نداشته باشیم در سازمان بورس این قفسه به طور ثابت برپاست.

وی افزود: در مورد طراحی میز این غرفه باید بگویم ما از یک صحافی توانستیم کتاب‌های باطله‌ای را پیدا کنیم که به جای اینکه تبدیل به خمیرکاغذ شوند تبدیل به یک پایه میز شود این میز یک ایده تکمیلی دارد که تراول چک‌هایی از لای کتاب‌ها بیرون زده است. ما عملاً پولسازی و حفظ ارزش سرمایه از طریق طالعه کتاب را یاد می‌دهیم چه در بخش تخصصی و چه در بحث عمومی، بیشتر در حوزه سواد مالی کتاب داریم.

بیگلری با اشاره به هزینه ساخت غرفه بورس در نمایشگاه امسال عنوان کرد: با نگاه به طراحی غرفه ما به نظر می‌رسد این غرفه به‌اندازه یک غرفه ۱۰۰ یا ۱۵۰ میلیونی هزینه برده است در صورتی که برپایی این غرفه ۱۰ تا ۱۵ میلیون هزینه داشته است.

شما می‌توانید اطلاعات کامل نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران را اینجا بخوانید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها