یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۵
از عادت مربیگری تا قدرت عادت

اصفهان - نشر آموخته، ناشر فعال در عرصه خودیاری و توسعه فردی، آثاری را با موضوع کسب‌وکار موفق، انگیزه و عادات مثبت و منفی و... منتشر کرده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اصفهان، نشر آموخته از جمله معتبرترین ناشران فعال کشور در دو حوزه پرمخاطب توسعه فردی و توسعه کسب‌وکار است که در حدود ۱۸ سال است در اصفهان فعالیت می‌کند.

علاقمندان به زمینه‌های روانشناسی، بازاریابی و کسب‌وکار می‌توانند کتاب‌های زیادی با موضوعاتی همچون سلامت ذهن، خودسازی، بهبود روابط، توسعه فردی، موفقیت شخصی و نیز دیجیتال مارکتینگ، بهبود مهارت‌های مدیریتی، رهبری گروه، اصول مذاکره و تیم‌سازی از این نشر معتبر تهیه و مطالعه کنند.

عادت مربیگری

از عادت مربیگری تا قدرت عادت

پرورش عادت مربیگری به شما و تیمتان کمک می‌کند دوباره با کار تأثیرگذار و معنادار ارتباط برقرار کنید. مربیگری به افراد جرئت می‌دهد پایشان را از انجام کارهای راحت و آشنا فراتر بگذارند و کمک می‌کند از تجاربشان درس بگیرند و هم به‌معنای واقعی کلمه و هم معنای استعاری، ظرفیت فرد را افزایش می‌دهد و به شکوفایی آن کمک می‌کند. پس با وابستگی، بیگاری و بی‌علاقگی دست‌به‌گریبانید. با پرورش مربیگری به روش کاری بهتری می‌رسید. مهم‌ترین بخش این کتاب هفت پرسشی است که شما را از شر این چرخه‌های معیوب خلاص می‌کند و روش کارتان را بهبود می‌بخشد. این پرسش‌ها نه‌تنها درباره زیردستانتان کاربرد دارد، بلکه در تعامل با مشتریان، تأمین‌کنندگان، همکاران، رؤسا و حتی (گاهی و البته تضمین نمی‌کنم) همسر و فرزندان نوجوان به کار می‌آید.

تغییر رفتار دل‌خواه این کتاب از این قرار است: کمی بیشتر بپرسید و کمی کمتر به دیگران بگویید چه‌کاری انجام دهند. سادگی به‌معنای آسانی نیست و نظریه‌ای که ندانیم چگونه باید عملی شود، فایده‌ای ندارد. بنابراین، پیش از اینکه سراغ تغییردادن چیزی برویم، باید با چگونگی تغییر آشنا شویم.

«عادت مربیگری»،نوشته مایکل بانگی استانیر، ترجمه هدی پری‌زاده در ۱۷۶ صفحه عرضه شده است.

از عادت مربیگری تا قدرت عادت

«دست روی دست نگذاریم» نوشته کاترین ای. سندرسون، ترجمه سعید زرگریان در ۲۵۶ صفحه به بازار کتاب آمده است.

بخش عمده‌ای از انفعال و سکوت آدم‌ها در مقابل بی‌اخلاقی، حاصل فعل‌وانفعالاتی خودکار و غیرارادی در مغز است. کتاب دست روی دست نگذاریم تلاش می‌کند فرایندهای روان‌شناختی‌ای را بشناسد که مبنای گرایش ذاتی انسان‌ها به سکوت‌کردن در مقابل رفتارهای زشت است.

«سندرسون» نشانمان می‌دهد که سکوت نقش بزرگی در ادامه‌یافتن رفتارهای زشت دارد و توضیح می‌دهد که عوامل موقعیتی و روان‌شناختی چگونه آدم‌های نیک‌کردار را بر آن می‌دارد به رفتارهای ناپسند دست بزنند یا در حالت رایج‌تر، در مقابل رفتارهای ناپسند دیگران سکوت کنند. کتاب ماجراهایی واقعی را روایت می‌کند: از قلدربازی در مدرسه تا سوءرفتار جنسی در دانشگاه و رفتارهای غیراخلاقی در محل کار. سندرسون در روایت خود به دنبال پاسخ برای سوالی اساسی است: بعضی‌ها چطور بیشتر در برابر دیگران ایستادگی می‌کنند و از این افراد مطالبه‌گر چه می‌توان آموخت؟ کتاب سندرسون بر پایۀ پیشرفت‌های روانشناسی راهبردهایی عملی پیشنهاد می‌کند تا شجاعت کافی برای انجام کار درست را به‌دست آوریم.

طرح کسب‌وکار موفق؛ رازها و راهبردها

از عادت مربیگری تا قدرت عادت

در دنیای کارآفرینی اجرای ایده از خود ایده بسیار مهم‌تر است. طرح کسب‌وکار موفق راهنمای گام‌به‌گام برای هر کسی است که مشغول راه‌اندازی یا گسترش کسب‌وکاری است. طرح کسب‌وکار موفق را بیش از دو میلیون کارآفرین به‌کار گرفته‌اند، در بیش از هزار مدرسۀ کسب و کار تدریس می‌شود و نامش در لیست ۱۰۰ کتاب برتر استراتژی کسب‌وکار در تمام دوران‌ها آمده است.

در ویرایش هشتم طرح کسب‌وکار موفق، کاربرگ‌ها، نمونه‌های واقعی و نکاتی برای تحت‌تأثیر قرار دادن سرمایه‌گذاران در کتاب آمده و کتاب را به منبعی بسیار خوب برای کار عملی تبدیل کرده است. طرح کسب‌وکار به افکارتان نظم می‌بخشد، الهام‌بخش گروهتان می‌شود و اولویت‌های کسب‌وکارتان را مشخص می‌کند. طرح کسب‌وکار پازل یکپارچه‌ای از تمام اجزا و عناصر کسب‌وکار است که شما را در طول سفر کارآفرینی‌تان راهنمایی می‌کند. به‌کمک طرح کسب‌وکار ایده‌ها را به عمل درمی‌آورید. با چشمانی باز و آمادگی کامل به آب می‌زنید و از انگشت‌شمار کسب‌وکارهایی می‌شوید که به‌سلامت تلاطم‌ها را پشت سر می‌گذارند و به ساحل موفقیت می‌رسند.

«طرح کسب‌وکار موفق؛ رازها و راهبردها» نوشته روندا آبرامز، ترجمه بهمن فروزنده در ۴۸۰ صفحه چاپ شده است.

از عادت مربیگری تا قدرت عادت

در این کتاب نویسنده کوشیده رفتار انسان را موشکافی کند و سیستم‌عامل جدید انگیزه را پیش رویتان بگذارد و نشان دهد هر کُدی در این سیستم‌عامل جدید مسئول چیست و به چه‌چیزی واکنش نشان می‌دهد، نادیده‌گرفتن کدام بخش‌ها عواقب جبران‌ناپذیری دارد و به کدام بخش‌ها باید بیشتر توجه کرد. همچنین ازآنجاکه این سیستم‌عاملِ رفتار انسان، کم‌وبیش ناشناخته است، در شناساندنش از پژوهش‌های فراوانی بهره می‌گیرد که بیشترشان داستان و ایده‌های جالبی دارد.

اگر صاحب کسب‌وکاری هستید، بزرگ، کوچک یا حتی بسیار کوچک، بی‌گمان باید این کتاب را بخوانید. اگر کسب‌وکار را بازی در نظر بگیریم، این کتاب کدهای تقلب آن است. اگر کارمندید، با خواندن این کتاب به درک بهتری از جهان انگیزه‌تان دست می‌یابید و در انگیزه‌بخشی به خود و همکارانتان بسیار بهتر عمل می‌کنید. اگر زندگی را دریایی مواج در نظر بگیریم، این کتاب سکان هدایت کشتی ماست. در پایانِ کتاب، جعبه‌ابزاری وجود دارد که برای به‌کارگیری این ایده‌ها در بخش‌های گوناگون زندگی، ابزارهای مفیدی در اختیارتان می‌گذارد و با معرفی نمونه‌هایی که این توصیه‌ها را به‌کار برده‌اند، نقطۀ آغازی به شما می‌دهد.

«انگیزه؛ نیروهایی که ما را پیش می‌راند»؛ نوشته دانیل اچ. پینک، ترجمه هدا پری‌زاده در ۲۳۲ صفحه چاپ شده است.

کینتسوگی

از عادت مربیگری تا قدرت عادت

سفال‌ها هم مانند انسان‌ها شکننده، قوی و زیبا هستند. درست همانند زندگی ما، سفال‌ها می‌توانند بشکنند و پس از آن التیام یابند، به‌شرط آنکه چگونگی آن را بلد باشیم. «کینتسوگی» یا «بند زدن با طلا» هنر باستانی ژاپن برای ترمیم اشیای شکسته است. وقتی قطعه‌ای سفالی می‌شکند، استاد کینتسوگی تکه‌های آن را با طلا به هم بند می‌زند، به‌گونه‌ای که بندهای طلایی کامل در معرض دیدند، چراکه برای آن‌ها قطعۀ بندزده‌شده نماد شکنندگی، استحکام و زیبایی است.

«کینتسوگی» دربارۀ ناملایمات زندگی است و ناوارو در این کتاب نشانمان می‌دهد ما به ناملایمات چگونه پاسخ می‌دهیم و هر پاسخ ما زندگی و سلامتی‌مان را به چه شکلی در می‌آورد. حرف‌های زیادی دربارۀ «تاب‌آوری» زده‌اند، ولی ناوارو می‌خواهد فراتر برود و روشی ارائه کرده است تا زندگی‌تان را دوباره بسازید. ناوارو با تکیه بر تجربۀ روان‌شناسانه‌اش در بخش دوم کتاب به‌روشی آسان و مؤثر، توضیح می‌دهد که منظور از هنر ترمیم زندگی چیست و در بخش سوم جزئیات فرایند را در داستان‌های واقعی به‌صورت کاربردی بیان می‌کند.

«کینتسوگی» نوشته توماس ناوارو، ترجمه فاطمه علی‌پور تنگسیری در ۲۹۶ صفحه به بازار کتاب آمده است.

از عادت مربیگری تا قدرت عادت

زندگی پر از فرازونشیب است. کارهایمان بالاوپایین دارد. پس از هر کار سختی باید استراحت کنیم و نیروی ازدست‌رفته را بازیابیم؛ ولی این روزها بسیاری از افراد همیشه مشغول کارند و سخت‌تر و سخت‌تر کار می‌کنند. زمانه ما سرشار از فرصت‌های بزرگ است؛ ولی زندگی مدرن مانند راه‌پیمایی در ارتفاع زیاد است. مغز آشفته می‌شود و زمین زیر پایمان متزلزل به نظر می‌آید. شاید به‌دلیل ترس بی‌پایان، ابهام درباره آینده، تنهایی و انزوا، سختی‌ها و نگرانی‌های مالی، مسئولیت‌ها و تمام فشارهای خفه‌کننده زندگی است. علتش هرچه باشد، اغلب دو برابر سخت‌تر کار می‌کنیم تا به نصف خواسته‌هایمان برسیم. زندگی همه‌جوره سخت است، خیلی سخت. گاهی پیچیده و غم‌انگیز و گاهی جدی و خسته‌کننده است.

ممکن است روزهای متمادی با دشواری بگذرد. گرگ مک‌کیون می‌گوید: اینکه تظاهر کنیم کتابی این سختی‌ها را از بین می‌برد، دور از واقعیت است. این کتاب را ننوشتم تا سنگینی بار این فشارها را کم‌اهمیت جلوه دهم؛ بلکه این کتاب را نوشتم تا کمکتان کنم آن‌ها را کاهش دهید. شاید این کتاب مواجهه با همۀ سختی‌ها و تحمل آن‌ها را آسان نکند؛ ولی باور دارم بسیاری از سختی‌ها را آسان‌تر می‌کند.

«به همین سادگی» نوشته گرگ مک‌کیون و ترجمه فاطمه علی‌پور تنگسیری، ۲۲۴ صفحه چاپ شده است.

قدرت عادت

از عادت مربیگری تا قدرت عادت

شاید به نظر برسد انتخاب‌های روزانه‌مان نتیجۀ تصمیم‌گیری‌های حساب‌شده است؛ اما چنین نیست. بیشتر تصمیماتمان از سر عادت است. چارلز دوهیگ در کتاب «قدرت عادت» تحقیقات علمی و اجتماعی را ترکیب می‌کند تا نشانمان دهد دلیل بروز عادت‌ها چیست و چگونه می‌شود تغییرشان داد. دوهیگ اطلاعات را قالب ماجراهایی جذاب ارائه می‌کند: ما را با خود از اتاق هیئت‌مدیرۀ شرکت‌های بزرگ به میدان مسابقات بسکتبال و از آنجا به خط مقدم جنبش حقوق مدنی می‌برد تا درکی جدید از بشر و توانایی‌هایش ارائه کند.

اساس کتاب قدرت عادت، یک استدلال هیجان‌انگیز است: اگر سازوکار بروز عادت‌ها را درک کنیم می‌توانیم تغییرشان دهیم و آن‌ها را به خدمت بگیریم. کتاب ابتدا عادت‌ها در زندگی افراد بررسی می‌کند: به عصب‌شناسی شکل‌گیری عادت‌ها، تغییر عادت‌های قدیمی و بروز عادت‌های جدید می‌پردازد و سپس عادت‌های شرکت‌ها و سازمان‌های موفق را واکاوی می‌کند. دوهیگ در کتاب تأمل برانگیزش نشان می‌دهد که با این دانش جدید می‌توانیم کسب و کار، جوامع و زندگی‌مان را متحول کنیم.

«قدرت عادت» نوشته چارلز دوهیگ و ترجمه افسون صانعی در ۳۲۰ صفحه عرضه شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها