چهارشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۲
حاج فلسطین به چاپ دوم رسید

کتاب «حاج فلسطین» تالیف الهه آخرتی در انتشارات حماسه یاران به چاپ دوم رسید. این کتاب مرور خاطره محور تحلیلی زندگی شخصی؛ اعتقادی و نظامی شهید عماد مغنیه از کودکی تا شهادت است.

سرویس فرهنگ مقاومت خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ کتاب «حاج فلسطین» تالیف الهه آخرتی در انتشارات حماسه یاران به چاپ دوم رسید. این کتاب مرور خاطره محور تحلیلی زندگی شخصی؛ اعتقادی و نظامی شهید عماد مغنیه از کودکی تا شهادت است.

گردآوری و تألیف کتاب حاج فلسطین تنها کوششی به اندازه ی وسع و توان مؤلف در خصوص این چهره مبارز، خستگی ناپذیر و تأثیرگذار است که الحق و الانصاف در وجوه مختلف شخصیت خود، آموزه‌هایی شنیدنی و عبرت آموز برای ارائه و الگوبرداری دارد. آن هم با وجود موانع متعددی که در مراحل مختلف پژوهش و تألیف وجود داشت و میتوانست سد راه به غایت نهایی تحقیقات ضروری باشد. بررسی یکایک موانع به نگارش طوماری خواهد انجامید. از این رو تنها به نمونه هایی از قبیل زندگی به شدت امنیتی شهید عماد مغنیه اشاره می‌کنم. و نقش بی بدیل ایشان در پیکره حزب الله لبنان و بنای مقاومت در این کشور، که با توجه به رجوع و استفاده مداوم از آن شیوه و راه کارها تا به امروز است تا حد زیادی در سایه‌ی اسرار ناگفته امنیتی باقی بماند.

کتاب حاج فلسطین تنها امواج به ساحل رسیده و در دید عموم قرار گرفته از این دریای ژرف است. و ادعایی در خصوص پرداخت به تمام دستاوردها پیروزی‌ها و وجوه مختلف شخصیت و فعالیت‌های شهید عماد مغنیه را ندارد. برای فراهم آوردن این اطلاعات یکایک مصاحبه ها و سخنرانی‌های فارسی و انگلیسی مستندها و گفت و گوهای تحلیلی و کارشناسی و تمام خاطرات موثق و مستند منتشر شده در خصوص ایشان ظرف یک سال جمع آوری و بررسی گردید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها