جمعه ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۷
هجدهمین نمایشگاه کتاب هرمزگان پایان یافت

هرمزگان - هجدهمین نمایشگاه کتاب هرمزگان، پس از یک هفته پایان یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، هجدهمین نمایشگاه کتاب هرمزگان پس از یک هفته در بندرعباس به کار خود پایان داد.

در این نمایشگاه بیش از ۳۰ هزار عنوان کتاب و ۳۲۰ هزار نسخه، در ۲۹ راهرو در ۴ بخش کودک و نوجوان، دانشگاهی، کمک درسی و عمومی به صورت جزیره ای عرضه شد.

علاوه بر آن ۶ ناشر پرکار هرمزگان شامل سومیتا، نسیم بادگیر، پر سرخ، سمت روشن کلمه، سلسله باران و انتشارت جستارنامه فرهنگ و هنر اسلامی هرمزگان به صورت مجزا در نمایشگاه حضور داشتند.

در این نمایشگاه که ویژه مخاطبان استان هرمزگان برگزار شد، آثار ناشران سراسر کشور به صورت موضوع‌محور عرضه شده بود. طرحی که برای دومین بار پس از نمایشگاه کتاب تبریز اجرا شد. همچنین برای خریداران استان هرمزگان امکان خرید غیر حضوری کتاب با استفاده از یارانه ٣٠ درصدی از طریق کتابفروشی‌ها در سامانه بازار کتاب (bazarketab.ir) همزمان با برگزاری نمایشگاه کتاب هرمزگان فراهم شده بود.

در این نمایشگاه کتاب‌ها با ۳۰ درصد تخفیف ارائه شده بود و به هر کد ملی تا سقف یک میلیون تومان، یارانه خرید تعلق گرفته بود.

هجدهمین نمایشگاه کتاب هرمزگان پایان یافت

حتی خریداران استان هرمزگان که از کتابفروشی‌ها از طریق سامانه بازار کتاب خرید می‌کردند نیز از یارانه ٣٠ درصدی خرید کتاب‌های عمومی، دانشگاهی و کودک و نوجوان بهره‌مند شدند.

در این نمایشگاه ۴۰ برنامه جنبی از جمله شب فرهنگی شهرستان جاسک، سیریک، بستک، شب شعر، سخنرانی، کارگاه، رونمایی کتاب و … در سالن جنبی نمایشگاه برگزار شد.

یکی از بخش های مهم نمایشگاه نمایشگاه عکس اسناد تاریخی و عکس شهدای حادثه تروریستی کرمان بود که مورد بازدید و توجه عموم قرار گرفت.

هجدهمین نمایشگاه کتاب هرمزگان پایان یافت

باشگاه کتابخوانی یکی از برنامه های صبحگاهی بود که هر روز صبح در محیط نمایشگاه برگزار می‌شد و کودکان و نوجوانان هر روز با شیوه‌های مطالعه کتاب در قالب برنامه های مفرح آشنا شدند.

خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) از ابتدا تا انتها و برنامه باغ کاغذی رادیو هر روزه از ساعت ۱۸ و ۵ دقیقه تا ۱۹ و ۲۰ دقیقه به تهیه کنندگی امیرارسلان خودیاری و اجرای فاطمه امیر ابراهیمی پخش می شد.

پایان بخش برنامه‌های جنبی نمایشگاه در آخرین شب برگزاری این رویداد فرهنگی، شب فرهنگی بستک و شب شعر بود و فعالان حوزه کتاب کودک نیز با راه‌اندازی کاروان شادی، فضای شاد و مفرحی برای کودکان در محیط نمایشگاه ایجاد کردند.

هجدهمین نمایشگاه کتاب هرمزگان پایان یافت

به گزارش ایبنا، هجدهمین نمایشگاه کتاب هرمزگان در نوبت صبح از ساعت ۹ تا ۱۲ و نوبت عصر از ساعت ۱۶ تا ۲۱ از روز شنبه ۲۱ بهمن تا ۲۷ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ در محل دائمی نمایشگاه‌های بندرعباس به روی دوستداران کتاب باز بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط